عصر بازار

هشدار پلیس فتا به کاربران اینترنتی

مراقب خریدهای اینترنتی عید و آخر سال باشید

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتای پایتخت از شهروندان خواست مراقب خریدهای اینترنتی عید و آخر سال باشند.

مراقب خریدهای اینترنتی عید و آخر سال باشید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سرهنگ محمد مهدی  کاکوان گفت: در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغاتی غیر واقعه‌ای وجود دارد و معلوم نیست فروشنده کیست و در کجا قرار دارد.

    وی ادامه داد : برخی از مجرمان سایبری با ارائه کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز (تورهای مسافرتی، سبد کالا، البسه، کیف و کفش، لوازم خانگی) به قصد تطمیع شهروندان اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌نمایند، آنها از خریدار می‌خواهند تا بخشی یا نیمی از پول را واریز نموده و الباقی آنرا  پس از تحویل کالا بپردازند ولی با پرداخت پول دیگر پاسخ‌گو نبوده و خبری از کالا نیست.

    این مقام انتظامی افزود: این فضا، رقابتی مناسب برای رونق کسب و کار است و فروشندگان محترم قبل از فعالیت بایستی نسبت به گرفتن مجوز یا همان نماد اعتماد الکترونیک (ای‌نماد) اقدام کنندو  برای  ارائه بهتر کالا در این فضا به شهروندان گرامی تلاش کنند.

    رئیس پلیس فتا تهران به کاربران و شهروندانی که قصد خرید به صورت اینترنتی را دارند هشدار داد: خرید آنلاین کم هزینه، راحت و کاربردی است. قبل از خرید داشتن یک سیستم بروز رسانی شده بهترین راه مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها است‌. در انتخاب فروشگاه اینترنتی با دقت و تأمل لازم رفتار نمایید کالایی که قصد خرید آن‌را داریم ویژگی‌های آنرا بشناسیم‌، اگر از محصولی راضی نیستید آیامی‌توانید آن‌را عودت نمایید و پول خود را دریافت کنید، در حفاظت از اطلاعات حساب‌های خود حساس باشید سعی کنید اطلاعات بانکی خود را در بستر نامه الکترونیک ارسال ننمایید مگر این‌که با فرد مخاطب در تماس بوده و از صحت آدرس وی مطمئن شوید، حتمأ از فروشگاه‌هایی خرید کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند برای اطلاع از این موضوع می‌توانید به سایت پلیس فتا، آموزش و سایت ای‌نماد مراجعه و راهنمایی لازم را کسب نمایید تا در این ایام پایانی سال خریدی راحت، به صرفه و خوب داشته باشید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی