عصر بازار

رئیس اداره همکاری‌های اقتصادی بین الملل وزارت بهداشت:

گردش مالی بازار سلامت ایران ۲۵ تا ۲۸ میلیارد دلار است

عصر اعتبار- رئیس اداره همکاری های اقتصادی بین الملل وزارت بهداشت اظهار کرد: بازار سلامت ایران سالانه ۲۵ تا ۲۸ میلیارد دلار گردش مالی دارد .

گردش مالی بازار سلامت ایران ۲۵ تا ۲۸ میلیارد دلار است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، جلال نائلی در دومین کنگره توسعه گردشگری سلامت با محوریت کشورهای اسلامی با بیان اینکه وقتی از روابط اقتصادی در سلامت صحبت می‌کنیم باید بازار سلامت را شناخته و بدانیم این بازار با سایر بازارها متفاوت است، گفت: طیف سلامت که از زمان تولد تا زمانی که فرد در قید حیات است سه وضعیت کلی سالم، به ظاهر سالم و بیمار را در برگرفته است.

    وی ادامه داد: افراد سالم استعداد ابتلا به یکسری از بیماری‌ها را ندارند و استعداد ابتلا به برخی بیماری‌ها را دارند که باید برای این افراد برنامه‌ریزی شود تا در آینده دچار بیماری نشوند که برنامه ارتقاء سلامت و پیشگیری در این حوزه موثر است.

    نائلی افزود: بیماری افراد به ظاهر سالم تا یک زمانی قابل تشخیص نیست و یک زمان به بعد قابل تشخیص است. برای این افراد که بیماری پنهان دارند باید خدمات تشخیصی خوبی داشته باشیم و برای افراد بیمار که ممکن است بیماری‌شان در یک دوره قابل درمان و از یک زمان به بعد غیرقابل درمان باشد نیز باید خدمات درمانی مناسب داشته باشیم و اگر بیماری وی قابل درمان نبود خدمات بازتوانی و برگشت به جامعه را به این افراد ارائه دهیم.

    معاون اقتصادی وزیر بهداشت در حوزه بین‌الملل با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه بهداشت اظهار کرد: آموزش پزشکی بازار خود را دارد و داروها و تجهیزات پزشکی مناسب نیز از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

    وی عنوان کرد: بازار سلامت ایران سالانه 25 تا 28 میلیارد دلار گردش مالی دارد و ما در شرایطی هستیم که در بخش درمان خدمات بسیاری ارائه می‌دهیم و اکثر خدمات درمانی موجود در جهان در کشور ما نیز وجود دارد و در بسیاری از خدمات نیز سرآمد هستیم. همچنین در حوزه‌هایی مانند سلول‌های بنیادین، نازایی و جراحی‌های پیشرفته در حوزه‌های مختلف نیز قادر به ارائه خدمت در بازار سلامت هستیم.

    نائلی با اشاره به اینکه حجم بازار دارو در کشور 4.2 میلیارد دلار است خاطرنشان کرد: حدود 60 تا 70 درصد این بازار توسط داروهای داخلی و حدود 30 تا 40 درصد آن توسط داروهای خارجی تامین می‌شود.

    این مقام مسئول در وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بازار دارو شامل دارو و مواد اولیه سازنده آن است اظهار کرد: بیش از 96 تا 97 درصد احتیاجات ما در حوزه سلامت از طریق بازار داخلی تامین می‌شود به نحوی که در حال حاضر 196 کارخانه تولید مواد اولیه دارویی و داروساز در کشور داریم و حجم بازار تجهیزات پزشکی کشور نیز حدود 1.2 میلیارد دلار است که حدود 30 درصد آن از طریق لوکال مارکت تامین می‌شود و از خدمات هایتک در بخش سلامت نیز استفاده می‌کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه سهم سلامت ما از GDP 7.5 درصد و سهم هزینه سلامت ما از منابع دولتی حدود 17 درصد است خاطرنشان کرد: در زمینه درمان بستری 580 بیمارستان دولتی معادل 96هزار تخت بستری، 200 بیمارستان غیر دولتی و عمومی و 160 بیمارستان خصوصی و در مجموع 130 هزار تخت بستری در کشور وجود دارد.

    نائلی ادامه داد: شاخص بخش سلامت به ازای هر هزار نفر 1.6 تا 1.7 است که هدف وزارت بهداشت رساندن این عدد به 2.7 درصد است.

    وی با تاکید بر اینکه بازار سلامت، بازاری استراتژیک است و نقش تعاملات در تامین این بازار بسیار مهم است خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی با هماهنگی با یکدیگر می توانند نیازهای خود را از داخل کشورهای اسلامی تامین کنند و مسئله بیمه نیز از مباحثی است که می‌تواند در توسعه روابط فی‌مابین کمک کند و زمینه سهولت دسترسی به خدمات سلامت در کشورهای اسلامی را فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو