عصر بازار

مدیرکل اتباع تامین اجتماعی خبر داد؛

٢٥ هزار تبعه خارجی در ایران تحت پوشش تامین اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: تاکنون نام نویسی ٢٨ هزار تبعه خارجی در ایران انجام گرفته که ٢٥ هزار نفر آنها تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

٢٥ هزار تبعه خارجی در ایران تحت پوشش تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسین جودکی افزود: دستگاه های مختلف کشور از اجرای طرح بیمه اتباع توسط سازمان تامین اجتماعی استقبال کرده اند و نام نویسی متمرکز اتباع با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه اداره کل اتباع بر اساس مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته شکل گرفت، اظهار کرد: دو ماموریت اساسی این اداره کل پوشش بیمه ای اتباع خارجی مقیم ایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

    مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی، جامعه هدف بیمه اتباع خارجی را اتباع دارای مجوز قانونی اشتغال و اقامت دانست و گفت : علاوه بر این، اتباعی که در کشور خود بیمه هستند و یا در مناطق آزاد تجاری اشتغال دارند نیز در این زمره قرار می گیرند.

    وی با تاکید بر اینکه تسهیل قواعد بیمه ای را پیگیری کردیم، اظهار کرد: در همین راستا بخشنامه ای تهیه و به استان ها ابلاغ شد تا اتباع خارجی بتوانند به صورت خویش فرما نیز بیمه شوند.

    جودکی به طراحی سامانه مربوطه و آغاز نام‌نویسی در شعب تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت : با ورود شماره اختصاصی مندرج در کارت اقامت و اشتغال اتباع در سیستم، اطلاعات هویتی فرد نمایش داده می شود.

    وی در خصوص نحوه بهره‌مندی اتباع خارجی از قانون بیمه صاحبان مشاغل آزاد، گفت: در اجرای ماده ٥ قانون تأمین اجتماعی و با رویکرد تسهیل امور بیمه اتباع خارجی، شرایط بهره مندی اتباع مذکور از قانون بیمه حرف و مشاغل آزاد نیز فراهم شده است.

    مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: تمامی اتباع خارجی که دارای پروانه کار یا کارت کار معتبر هستند و در کارگاه های مشمول قانون بیمه تأمین اجتماعی شاغل هستند، مشمول بیمه اجباری هستند وکارفرمای وی مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان تامین اجتماعی است و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا، ٧ درصد سهم کارگر را کسر و به همراه ٢۰ درصد سهم خود، حداکثر تا آخرین روز ماه بعد به سازمان پرداخت کند و در صورت خودداری کارفرما، سازمان تأمین اجتماعی با انجام بازرسی، نسبت به احقاق حقوق قانونی اتباع فوق اقدام خواهد کرد.

    جودکی تصریح کرد: از این پس اتباع خارجی که بصورت خویش‌فرما (خود اشتغالی) در یکی از مشاغل مشمول قانون تأمین اجتماعی فعالیت داشته و دارای پروانه یا کارت کار معتبر باشند، می‌توانند طبق شرایط مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نسبت به بیمه پردازی خود اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو