عصر بازار

رییس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد؛

بازار در سال ۹۶ رونق پیدا می‌کند

عصر اعتبار- رییس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۴۰ درصدی حجم معاملات مسکن در دی و بهمن سال جاری در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

بازار در سال ۹۶ رونق پیدا می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک  با اشاره به کاهش 40 درصدی حجم معاملات مسکن در دی و بهمن سال جاری گفت: در بهمن ماه سالجاری در پایتخت حدود 17 هزار و 467 قرارداد خرید و فروش و 16 هزار و 761 قرارداد اجاره به ثبت رسید این درحالی است که در دی ماه سال 95، 19 هزار و 271 قرارداد خرید و 16 هزار و 216 قرارداد اجاره به امضا رسیده است.

    عقبایی ادامه داد: نگاهی به آمار حجم معاملات مسکن در دی و بهمن سالجاری نشان دهنده آن است که تعداد قراردادها در هر دوماه نسبت به آذرماه سالجاری افزایش داشته اما با این وجود تعداد قراردادها در دی و بهمن سال 95 در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تغییر محسوسی نداشته است.

    به گفته وی، در نخستین روز اسفندماه هم 508 قرارداد خرید و فروش و 636 قرارداد اجاره در پایتخت ثبت شده است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار داشت: روند ثبت معاملات در دی و بهمن ماه سالجاری در تهران مناسب بوده است اما این موضوع در مورد قراردادهای کل کشور مشاهده نمی شود اگر چه انتظار می رود که این سیر صعودی به شهرهای دیگر به ویژه مراکز استان ها و سپس شهرهای کوچکتر منتقل شود.

    وی تصریح کرد: در دی ماه سالجاری، تعداد قراردادهای موجود در سامانه املاک و مستغلات کشور حاکی از آن است که 59 هزار و 58 واحد مسکونی خرید و فروش شده و 53 هزار و 855 قرارداد اجاره هم امضا شده است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران به حجم معاملات مسکن کل کشور در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: 55 هزار و 222 قرارداد خرید و 53 هزار و 330 قرارداد اجاره به ثبت رسیده است و در نخستین روز اسفند هم یکهزار و 848 قرارداد خرید و یکهزار و 989 قرارداد اجاره امضا شده است. 

    عقبایی بیان کرد: پیش بینی می شود که سال 95، پایان رکود بخش مسکن باشد و در سال 96 و پس از برگزاری انتخابات شاهد رونق بازار مسکن باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو