عصر بازار

در سفر هیئت بانکی به کوآلالامپور مطرح شد؛

گسترش همکاری های تجاری ایران و مالزی با ارزهای محلی

عصر اعتبار- معاون ارزی بانک مرکزی گفت: از اشتیاق بانک های مالزیایی برای افتتاح حساب به رینگیت برای بانک های تجاری ایران استقبال کرده و در صورت نیاز می توان در نقل و انتقالات ارز از یوان چین و یا ین ژاپن نیز بهره گرفت.

گسترش همکاری های تجاری ایران و مالزی با ارزهای محلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی، که در راس هیئت بانکی از کشورمان، در کوالالامپور با مدیران ارشد بانک های تجاری و مقامات بانک مرکزی مالزی دیدار و گفت و گو می‌کند، درملاقات با عدنان زیلانی زاهد، معاون رییس کل بانک مرکزی مالزی ضمن تشریح شرایط جدید پس از برجام اقتصاد ایران و بررسی راه های تقویت همکاری های تجاری میان دو کشور، تصریح کرد: اکنون بانک های ایرانی به سیستم تسویه یورو متصل و انجام معاملات با بانک های اروپایی امکان پذیر شده است و ایران از همکاری متقابل با بانک های مالزیایی استقبال می کند.

    وی با بیان اینکه سیاست کنونی بر تسهیل معاملات تجاری با ارزهای محلی و پیمان ارزی متمرکز است، گفت: با توجه به این سیاست، از اشتیاق بانک های مالزیایی برای افتتاح حساب به رینگیت برای بانک های تجاری ایران استقبال می کنیم. همچنین بانک های مالزیایی می توانند در صورت تمایل طرف ایرانی به انتقال ارز، این وجوه را به صورت یوان چین و یا ین ژاپن منتقل کنند.

    در این دیدار عدنان زیلانی زاهد، معاون رییس کل بانک مرکزی مالزی با ابراز علاقه‌مندی نسبت به انتقال ارز به صورت یوان و یا ین ژاپن گفت: در حال حاضر مالزی از یوان و ین برای تسویه معاملات تجاری خود استفاده می کند و در این چارچوب مالی، می توان به توسعه روابط تجاری دو کشور امیدوار بود.

    همچنین در این جلسه درخصوص امکان سوییچ کارت‌های بانکی دو کشور و تحقق آن در آینده ای نزدیک توافق شد.

    گفتنی است در این سفر نمایندگانی از بانک های ملی، ملت، کشاورزی، پاسارگاد و خاورمیانه در جلسات فشرده با بانک های مالزیایی می بنک، CIMB، اسلام بانک، معاملات بانک و اگزیم بانک راه های گسترش همکاری با یکدیگر را بررسی و ارزیابی کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو