عصر بازار

وزیر اقتصاد:

افزایش مبادلات تجاری با ایران از مهمترین اهداف اقتصادی جمهوری آذربایجان است

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان گفت: افزایش مبادلات تجاری با ایران از مهمترین اهداف اقتصادی و تجاری ما به شمار می رود و به صورت جدی آن را دنبال می کنیم.

افزایش مبادلات تجاری با ایران از مهمترین اهداف اقتصادی جمهوری آذربایجان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ' شاهین مصطفی اف ' شامگاه پنجشنبه در همایش اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ارومیه افزود: ایران همسایه ای قدرتمند و برادری ارزشمند بوده و اراده 2 طرف، بالا بردن حجم مبادلات تجاری است.
    وی با اشاره به تحقق حجم 500 میلیون دلاری مبادلات تجاری بین 2 کشور، اظهار کرد: این هدف با همت 2 طرف محقق شده و نشانه عزم جدی 2 کشور برای گسترش روابط تجاری است.
    وی ادامه داد: روابط اقتصادی زیادی می تواند بین تجار و سرمایه گذاران آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان صورت بگیرد و این سفر در راستای تسهیل این روابط موثر است.
    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در فضای پسابرجام ارتباط خوبی برای برقراری روابط اقتصادی بین کشورهای مختلف و ایران ایجاد شده است.
    سیدهادی بهادری افزود: جمهوری آذربایجان برای ایران از جایگاه ارزشمندی برخوردار است زیرا ارتباط فرهنگی و تاریخی مناسبی بین 2 کشور از سال های دور وجود داشته است.
    وی با ابراز امیدواری نسبت به اثرگذاری این همایش در گسترش مبادلات تجاری 2 کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران می تواند روابط اقتصادی گسترده ای با جمهوری آذربایجان برقرار کند و یکی از اقدام های مفید در این مسیر، تولید محصولات مورد نیاز در کشور آذربایجان است.
    رئیس اتاق بازرگانی ارومیه نیز گفت: آذربایجان غربی برای توسعه اقتصادی بین 2 کشور آمادگی دارد و مسئولان ایران و آذربایجان باید در مورد رفع مشکلات موجود در مراوده های بانکی دست به کار شوند.
    حسن انتظار با اشاره به موقعیت استراتژیک بازار جمهوری آذربایجان برای ایران افزود: این بازار می تواند نقش واسطه را برای اتصال آذربایجان غربی به بازارهای روسیه و بلاروس ایفا کند.
    وی ادامه داد: با توجه به روابط تاریخی آذربایجان غربی و نخجوان انتطار می رود تا در توافق های اقتصادی جایگاه برجسته ای برای این 2 در نظر گرفته شود.
    در پایان این همایش تفاهمنامه همکاری بین اتاق بازرگانی ارومیه و کنفدراسیون صاحب کاران جمهوری آذربایجان به امضا رسید.
    محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان برای شرکت در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان به ارومیه سفر کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو