عصر بازار

رئیس انجمن انبوه‌سازان پیش بینی کرد

دولت سال آینده بخش مسکن را تکان می‌دهد

عصر اعتبار- رییس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: پیش‌بینی من این است که دولت رونق را جایگزین سیاست‌های انقباضی اقتصادی کند و در این زمینه باید از بخش مسکن شروع کند.

دولت سال آینده بخش مسکن را تکان می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسن محتشم در حاشیه "چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نما، سازه و تکنولوژیهای نوین صنعت ساختمان (ایران بیلدکس)" به ایسنا گفت: به نظر می رسد بازار مسکن در سال 1396 نسبت به سال 1395 تغییر قابل قبولی داشته باشد؛ زیرا سال 1396 با استفاده از اجرایی شدن برجام ورود سرمایه گذاران خارجی محتمل است.

    وی افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 96 چندان قابل قبول نیست که دولت به صورت انقباضی اقتصاد را پیش ببرد. انتظار می رود برای جلوگیری از جهش قیمت مسکن در سال آینده شاهد تغییرات قابل قبولی در عرضه و تولید و نیز بازار مسکن باشیم.

    رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه دوره رکود بخش مسکن و ساختمان وارد سال چهارم می شود گفت: در سیستم انقباضی که بر اقتصاد حاکم شده، تولید مسکن کاهش یافته است. این نه تنها خوشایند نیست بلکه جای نگرانی و دغدغه دارد؛ زیرا طبق طرح جامع مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده، کشور به سالیانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد اما در شرایط رکود این نیاز انباشته شده است.

    محتشم، دو اقدام دولت برای خروج از رکود مسکن را ضروری دانست و گفت: اولین اقدام این است که قدرت خرید متقاضیان با استفاده از تسهیلات، بالا بردن درآمد سرانه و سایر روشها بالا ببرد.

    وی ادامه داد: دومین کاری که باید صورت گیرد افزایش ساخت و ساز است. اگر تولید، تکافوی تقاضا را ندهد افزایش قیمت مسکن در سالهای آینده قطعی است. به همین دلیل فکر می کنم دولت نسبت به این موضوع بی توجه نخواهد بود.

    رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران پیش بینی کرد: دولت در سال آینده برای رونق بخشی به اقتصاد، در سیاستهای قبلی تجدیدنظر می کند و اصراری بر تک رقمی بودن نرخ تورم نخواهد داشت. برای رونق بخشی در اقتصاد کلان هم باید از بخش مسکن شروع کند؛ زیرا به دلیل وابستگی صنایع داخلی به بخش مسکن، اگر این بخش تقویت شود می تواند مقدمه ای برای رونق بخشی به اقتصاد باشد.

    محتشم با اشاره به وظایف دولت درخصوص تامین مسکن هفت دهک کم درآمد و متوسط جامعه گفت: دهکهای یک تا چهار مختص اقشار آسیب پذیر است که قرار است مسکن این گروه از طریق 150 هزار واحد مسکن اجتماعی تامین شود. این خبری خوب و تصمیمی بجا است که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی آن را اجرا کند و در این صورت بخشی از متقاضیان را پاسخ می دهد.

    وی درخصوص بخشهای میان درآمدی نیز گفت: نیاز مسکن بخشهای پنج تا هفت باید به صورت ساخت و سازهای متوسط قیمت و کوچک متراژ پاسخ داده شود. متقاضیان در این گروه درآمدی باید توان خرید پیدا کنند. انبوه سازان و سازندگان هم آمادگی ساخت و ساز دارند.

    رئیس انجمن انبوه سازان تصریح کرد: بخشهای مرفه که دهکهای 8 و 9 و 10 هستند می تواند راسا اقدام به خرید واحدهای لوکس و نیمه لوکس کنند و نیازی به کمک دولت ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو