عصر بازار

زیان مالی ۷ میلیارد پوندی غول بانکی رویال بانک اسکاتلند

عصر اعتبار- غولی بانکی رویال بانک اسکاتلند روز جمعه اعلام کرد که در سال گذشته ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۷ میلیارد پوند زیان مالی متحمل شده است.

زیان مالی ۷ میلیارد پوندی غول بانکی رویال بانک اسکاتلند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، میزان زیان مالی رویال بانک اسکاتلند در سال 2016 میلادی، نسبت به سال 2015 میلادی که 2 میلیارد پوند اعلام‌ شده بود، افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.
    این زیان مالی بالاترین خسارت مالی این غول بانکی از زمان بحران مالی سال 2008 میلادی که مواجه با بیش از 58 میلیارد زیان شد، بشمار می‌آید.
    رویال بانک اسکاتلند که هنوز در حدود 75 درصدش از سهامش متعلق به دولت انگلیس است، گفته است که بخش زیادی از زیان هنگفتش در سال گذشته میلادی به جریمه های پرداخته شده به‌منظور پایان دادن به دعواهای حقوقی علیه این بانک در آمریکا، بازمی‌گردد.
    در همین حال این بانک گفته است که به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌هایش، در طی چهار سال آینده 2 میلیارد پوند از هزینه‌های خود خواهد کاست که این به معنای کاهش بیشتر نیروها و بستن شمار بیشتری از شعبه‌های این بانک خواهد بود.
    'راس مک ایوان ' مدیر اجرایی رویال بانک اسکاتلند روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه ' بی‌بی‌سی ' اعلام کرد که کاهش هزینه‌ها از سوی این بانک وسیع بوده و بر روی فرصت‌های شغلی در آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.
    وی اعلام کرد که به‌رغم زیان مالی یادشده رویال بانک اسکاتلند در سال 2016 میلادی 4.2 میلیارد پوند سود داشته است.
    طرح صرفه جویی بانک 'آر بی اس ' که در چند سال گذشته با مسایل مالی مواجه بوده و مدیرانش بالاترین پاداش های سالانه گرفته اند، به دلیل اینکه می‌تواند سبب بی‌کار شدن عده‌ای از کارکنان این بانک شود از سوی اتحادیه‌های کارگری چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.
    رویال بانک اسکاتلند که مقر آن در شهر 'ادینبورو' هست، شرکت خدمات مالی و بانکداری است، که در زمینهٔ ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه، سرمایه‌گذاری و خدمات بیمه فعالیت دارد.
    این بانک قدیمی در سال 1727 میلادی راه‌اندازی شده و در حال حاضر دارای بیش از 700 شعبه در منطقه اسکاتلند بوده، همچنین در تمامی شهرهای اصلی و بزرگ ایرلند، ولز و انگلیس نیز دارای شعبه است و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس لندن دادوستد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو