عصر بازار

انتشار ۱۴۵ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی

دولت به وزارت اقتصاد مجوز داد

عصر اعتبار- با تصمیم هیئت وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه دارد نسبت به انتشار حداکثر ۱۴۵ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی اقدام کند.

دولت به وزارت اقتصاد مجوز داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

    1- به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود بر اساس سازوکار مقرر در آیین‌نامه اجرایی بند (ز) تبصره (5) قانون بودجه سال 1395 کل کشور، موضوع تصویب‌نامه شماره 69348/ت53410هـ مورخ 1395,06.09 نسبت به انتشار حداکثر یکصد و چهل و پنج هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی، شامل هشتاد و پنج هزار میلیاردریال اسناد خزانه اسلامی با سررسید حداکثر یک سال و شصت هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید و با سررسید دو سال مطابق تخصیص اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام نماید.

    2- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است به عنوان متعهد تأمین و تخصیص اعتبار، اعتبار لازم برای بازپرداخت قیمت اسمی اسناد خزانه اسلامی در سررسید و هزینه حق عاملیت واگذاری موضوع این تصویب‌نامه را طی ردیف خاصی در لوایح بودجه‌های سنواتی کل کشور پیش‌بینی و خزانه‌داری کل کشور با اولویت و یا از سرجمع بودجه نسبت به تسویه آنها اقدام می‏ نماید.

    3- سازمان برنامه و بودجه کشور، احکام لازم برای تعهد و بازپرداخت اصل اسناد سررسید شده و پرداخت هزینه حق عاملیت واگذاری را در لوایح بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی می‌نماید.

    اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی