عصر بازار

ثروت چهار اندونزیایی برابر ۱۰۰ میلیون فقیر

عصر اعتبار- نتایج یک تحقیق نشان می دهد چهار نفر از ثروتمندترین افراد اندونزی به اندازه بیش از ۱۰۰ میلیون فقیر این کشور ثروت دارند.

ثروت چهار اندونزیایی برابر ۱۰۰ میلیون فقیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'سان دیلی' روز شنبه اعلام کرد در حالی که اقتصاد اندونزی شاهد رشد قابل توجهی در سال های گذشته بوده است، اما همچنان جمعیت زیادی از این کشور رشد اقتصادی زیادی در عرصه زندگی شخصی خود مشاهده نکرده اند.
    در گزارش 'آکسفام' یکی از بزرگترین گروه‌ های بین ‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌ کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی آمده است: 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی در تحقق وعده های خود مبنی بر جنگ علیه نابرابری شکست خورده است.
    این تحقیق همچنین خواستار افزایش فوری پرداخت ها در بخش خدمات عمومی و همچنین پرداخت مالیات بیشتر توسط شرکت های ثروتمند در اندونزی شده است.
    نتایج تحقیق این گروه بین المللی امدادرسانی نشان می دهد اندونزی که توانسته با رشد اقتصادی خود افراد زیادی را از زیر خط فقر بالا بکشد، اما از سوی دیگر فاصله طبقاتی زیادی بین فقرا و ثروتمندان ایجاد کرده که در هیچ یک از کشورهای جنوب شرق آسیا مشابه آن وجود ندارد.
    فاصله طبقاتی موجود بین ثروتمندان و دیگران یک تهدید جدی برای آینده اندونزی محسوب می شود، زیرا در صورتی که این موضوع به صورت مناسب مورد رسیدگی واقع نشود، کاهش فقر به یک معضل اساسی تبدیل می شود و تزلزل اجتماعی افزایش می یابد.
    تحقیقات آکسفام نشان می دهد ثروت چهار اندونزیایی که همگی مرد هستند، بیش از 25 میلیارد دلار است که این رقم از دارایی بیش از 100 میلیون نفر یعنی 45 درصد از جمعیت اندونزی که فقرای این کشورند، بیشتر است.
    برادران 'مایکل و بودی هارتونو' و همچنین 'سوسیلو وونوایدجوجو' از غول های تنباکو وسیگار در اندونزی، از جمله این چهار فرد ثروتمند هستند.
    تعداد افرادی که ثروت آنها در اندونزی بالغ بر میلیاردها دلار است از یک نفر در سال 2002 میلادی به 20 نفر در سال 2016 رسیده است.
    بانک جهانی خط فقر 'معتدل' را 3.10 دلار در روز تعیین کرده است و با در نظر گرفتن این معیار حدود 93 میلیون اندونزیایی با فقر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو