عصر بازار

انتشار ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط دولت در سال آینده

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند در سال ۱۳۹۶ تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کند.

انتشار ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط دولت در سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 کل کشور بند و تبصره 5 را تصویب کردند.
    بر این اساس وزارت امور اقتصادی ودارایی، اسناد تعهدی خاصی را با عنوان «اوراق تسویه خزانه» صادر می‌کند و در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی طلبکار و متقابلا بدهکار قرار می‌دهد.
    با تصویب نمایندگان مجلس، مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در اجرای بند (پ) ماده (2) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به شرکت های دولتی منتقل شده است با بدهی دولت به شرکت های مذکور بابت مواردی چون یارانه قیمت های تکلیفی (با تأیید سازمان حسابرسی) از طریق صدور اوراق تسویه خزانه قابل تسویه است.
    نمایندگان مجلس در ادامه بند ز تبصره 5 را نیز بررسی و تصویب کردند که بر این اساس به منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل‌ کشور به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی منتشر کند.
    با تصویب مجلسی ها این اسناد از مالیات معاف بوده و در بورس اوراق بهادار قابل داد و ستد است.
    در بند ح نیز به دولت اجازه داده ‌شد در سال 1396 تـا معــادل 50 هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی با سررسید تا پنج ساله منتشر کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی