عصر بازار

لزوم استفاده از زبان مشترک تجاری انکارناپذیر است

عصر اعتبار- معاون نظارت بر بورس‌ها گفت: تصمیم‌ گیرندگان کشور در سازمان‌های حسابرسی و حسابداری؛ تصمیم گرفتند که بانک‌ها و بیمه‌ها که از ابتدای سال ۹۵ صورت‌های مالی خود را بر اساس IFRS معرفی کنند.

لزوم استفاده از زبان مشترک تجاری انکارناپذیر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، حسن امیری معاون نظارت بر بورس‌ها در همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی اظهار داشت: در بازارهای نظارتی باید زمینه‌ای فراهم شود تا اطلاعات مورد نیاز شفاف شده و تصمیم‌گیران اقتصادی بتوانند در یک فضای اقتصادی مناسب فعالیت داشته باشند که منجر به تقارن اطلاعاتی شود.

    وی افزود: زیر بنای فعلی بازارهای نظارتی بر اساس استاندارد ملی است اما بعد از برجام امکان ورود سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده لذا لزوم استفاده از زبان مشترک تجاری انکارناپذیر است.

    امیری تصریح کرد: تصمیم‌ گیرندگان کشور در سازمان‌های حسابرسی و حسابداری؛ تصمیم گرفتند که بانک‌ها و بیمه‌ها که از ابتدای سال 95 صورت‌های مالی خود را بر اساس IFRS معرفی کنند.

    وی ادامه داد: این دو دسته شرکت‌ها در صف مقدم تعاملات بین‌المللی قرار دارند لذا باید این موسسات مورد توجه قرار گیرند.

    معاون نظارت بر بورس‌ها گفت: در کنار سازمان‌های یاد شده، هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری نیز اضافه شده و این امکان فراهم شده که سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند صورت‌های مالی خود را بر اساس استانداردهای بین‌المللی تهیه کنند.

    وی با اشاره به این که ایجاد یک زبان مشترک در صورت‌های مالی یک پروژه‌ ملی است و نیاز به هماهنگی بین بخشی دارد، اظهار داشت: سازمان بورس، بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان مالیاتی و دیگر ارگان‌های مرتبط باید کنار هم فعالیت کنند تا استانداردها به کار گرفته شوند و حاصل این استانداردها نیز شفافیت اطلاعات است که امکان استفاده برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد:‌ آنچه منجر به شفافیت بهتر رویدادهای اقتصادی می‌شود ارائه گزارش‌های مالی صحیح است. ضمن اینکه IFRS شفافیت و امکان مقایسه بهتر صورت‌های مالی را فراهم کرده و زمینه را برای امکان سرمایه‌گذاری گسترده در بازار سرمایه مساعد می‌کند.

    امیری تاکید کرد: در کنار موضوعات یاد شده در حال حاضر نیاز به آموزش نیز ضروری است به طوری که در چند سال اخیر نیز زمینه برای آن فراهم شده است.

    وی یادآور شد: آنچه مهم است این که در حال حاضر نیاز به عزم ملی برای پیاده‌سازی استانداردها داریم و اگر همه ارگان‌ها در کنار هم نباشند شاهد به کارگیری استانداردها نخواهیم بود.

    وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت‌های حسابرسی و حسابداری و تلاش فعالان اقتصادی و در کنار آن همراهی نهادهای نظارتی حاکمیتی شاهد تحقق این اهداف باشیم و همچنین امیدواریم که عزم ملی را در این فرآیند شاهد باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو