عصر بازار

مدیرعامل بورس کالای ایران خبر داد؛

تا پایان سال بورس خودرو راه‌اندازی می‌شود

عصر اعتبار- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: ارزش معاملات بورس کالا در سال ۹۵ رکوردشکنی کرده و به نزدیک ۷۶هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

تا پایان سال بورس خودرو راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدرضا سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران در حاشیه همایش استانداردهای ملی گزارشگری مالی در جمع خبرنگاران از عرضه یک تا دو مورد خودرو در بورس کالا تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: در سال 95 بازار فیزیکی خودرو را در بورس کالا شاهد بودیم.

    وی افزود: با راه‌اندازی این بورس مردم و کسانی که می‌خواهند خودروی خود را به صورت مستقیم خریداری کنند شرایط برای‌شان فراهم خواهد بود و نمایندگان خودرو نیز شرایطی برای‌شان تعریف شده که بتوانند مشارکت داشته باشند.

    سلطانی‌نژاد تصریح کرد: کارهای مطالعاتی اوراق مشارکت خودرو نیز در سال 95 انجام شده و افرادی که پول اندکی دارند می‌توانند قبل از خرید خودرو پول خود را صرف خرید بخشی از آن بکنند و در نهایت خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

    وی درباره راه‌اندازی بورس ارز نیز گفت: سال 95 فرصت خوبی بود که معاملات گوناگونی را که می‌تواند روی بازار مشتقه ارز اثرگذار باشد، بسنجیم.

    مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: در این رابطه اقدامات مثبتی را از سوی بانک مرکزی شاهد بودیم و به سمت تک نرخی شدن حرکت کردیم. البته در ماه‌های پایانی تلاطماتی داشتیم که این روند متوقف شد اما حرکت خوبی آغاز شد و شاهد مبادلات ارز بودیم.

    وی همچنین گفت: آزادسازی نرخ ارز و ایجاد بازار بین‌ بانکی هم اقدام مثبتی از سوی بانک مرکزی بود.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین ما طی این مدت بورس کالا را به صورت مجازی نیز راه‌اندازی کردیم و وقتی معاملات پرنوسان می‌شود روی سیستم‌های نرم‌افزاری آزمایش کردیم تا بررسی کنیم که چه حجم معامله انجام می‌شود و بنا داریم که این سیستم مجازی را سال 96 به طور کامل راه‌اندازی کنیم.

    سلطانی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در سال 95 شاهد اتفاقات خوبی در بورس کالا بودیم اظهار داشت: از جمله این اتفاقات این که برای اولین بار بازار مشتقه جهش بسیار شدیدی داشت و رقم 35 هزار میلیارد تومان ارزش معاملات را شاهد بودیم. همچنین در یک روز 735 هزار سکه معامله شد که رکورد تاریخ معاملات مشتقه را شکست.

    وی ادامه داد: در پتروشیمی نیز معاملات 30 تا 40 درصد رشد داشتند ، در حوزه صنعتی رشد 4 تا 5 درصدی را تجربه کردیم. در فرآورده‌های نفتی نیز حجم معاملات افزایش یافت اما با توجه به کاهش قیمت نفت ارزش آن کاهش یافت.

    وی خاطر نشان کرد: ارزش معاملات بورس کالا در سال 95 رکوردشکنی کرده و به نزدیک 76هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

    مدیرعامل بورس کالای ایران درباره راه‌اندازی بورس‌های خارجی نیز گفت: در این خصوص مذاکرات انجام شده اما هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.

    وی یادآور شد: راه‌اندازی بورس خارجی در کشورهای همسایه همچنین کشورهای آسیایی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو