عصر بازار

دورنمای بورس و اقتصاد ایران در سال ۹۶

عصر اعتبار- آخرین نشست عصرانه ی بازار خانه سرمایه در روزهای پایانی سال ، همراه با تحلیل گران برتر بازار، جناب آقای دکتر نصیری، آقای مهندس مشهوری نژاد، آقای مهندس امین داور و نیز آقای مهندس صابریان به بحث پیرامون عوامل تاثیرگذار بر بازار سهام سال ٩٦ سپری شد.

دورنمای بورس و اقتصاد ایران در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه سرمایه، انتخابات ریاست جمهوری ایران، تاثیر حضور ترامپ بر بازارهای جهانی و خصوصا بازار سرمایه ی کشورمان، رشد و نوسانات قیمت جهانی کامودیتی ها، روابط سیاسی ایران با کشورهای عربی اهم موضوعات تحلیلی کارشناسان و تاثیر گذارترین عوامل در اقتصاد سال ٩٦ پیش بینی شدند.

    در این نشست علاوه بر پیش بینی بورس سال96 و صنایع برتر جهت سرمایه گذاری، به تحلیل و بررسی صنعت سیمان نیز پرداخته شد. درخصوص تحلیل اقتصادی و سرمایه گذاری در سال 96 به بحث  پیرامون متغیرهای و رویه های بین بازارها پرداخته شد و سپس به  تحلیل اقتصاد جهانی (آمریکا) اشاره گردید.اقتصاد ایران  و المانهای تاثیر گذار بر پارامترهای اقتصاد کشورمان از محورهای اصلی نشست بود که منجر به شناسایی و معرفی چهار چالش مهم پیش روی اقتصاد ایران  شد که می تواند در روند و چگونگی سرمایه گذاری در سال آینده ،تاثیرگذار باشد و در انتها کارشناسان نشست عصرانه،پیشنهاداتی راهبردی جهت سرمایه گذاری ارائه دادند.طبق نظر تحلیل گران خانه سرمایه پیش بینی شد که شرایط رکود ی و تورمی اقتصاد ایران در سال 96 ادامه دار باشد و ایران  رشد اقتصادی حدودا3-4 درصدی را تجربه کند و علیرغم رشد نسبی نقدینگی، بخش مسکن ، همچنان در رکود باقی بماند.در بحث سرمایه گذاری در بازار سهام، نامناسب بودن سرمایه گذاری بلند مدت (به خصوص در شش ماهه نخست 96) ارزیابی و تبیین شد،لذا سرمایه گذاری مطمئن و خرید اوراق مطمئن ، توصیه گردید. پیشنهاد تشکیل پرتفوی با تنوع کم و توجه به شرکت های بنیادی و کم نوسان همچون دارویی ها و غذایی ها ، توصیه تحلیل گران خانه سرمایه به سرمایه گذاران این حوزه بود.

      کارشناسان خانه سرمایه با ارزیابی صنعت سیمان به بررسی مشکلاتی پرداختند که این صنعت عظیم با آن دست در گریبان است،کاهش ساخت و ساز، کاهش مصارف دولتی برای بودجه عمرانی، کاهش صادرت به کشورعراق عمده ترین مشکلات حال حاضر این صنعت معرفی شد. از جمله نقاط قوت این گروه نیز به احتمال افزایش نرخ محصولات در سال آتی( 15 الی 30 درصد) اشاره شد.با این وجود، بین نماد هایی که از این گروه در حال معامله هستند با توجه به معیارهایی از جمله نسبت P/E ، حاشیه سود عملیاتی، میزان و نرخ فروش ، نمادهای سیمان بهبهان، سیمان خاش، سیمان هرمزگان، سیمان فارس نو و سیمان کرمان به عنوان نمادهای خوب گروه سیمانی ها معرفی شدند.
    مخاطبان محترم خانه سرمایه و علاقمندان و سرمایه گذاران حوزهای مربوطه می توانند تمایل خود را برای دریافت ویدئوی سمینار،با ارسال عدد 10به سامانه پیامکی 5000100090  اعلام نمایند، و یا با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایند.
    021- 88196980
    021- 88196983

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی