عصر بازار

مشارکت بانک ملی ایران در طرح کاشت نهال در باغ ملل پارک پردیسان

عصر اعتبار: بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی محیط زیست به مناسبت شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، در طرح کاشت نهال با نام و یادبود کشورهای جهانی در باغ ملل پارک پردیسان مشارکت کرد .

مشارکت بانک ملی ایران در طرح کاشت نهال در باغ ملل پارک پردیسان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در مراسمی با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست ، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، اریک سولهایم معاون دبیر کل سازمان ملل و تنی چند از وزرا و مسئولان کشورهای اتحادیه اروپا ،ایتالیا ، آلمان ، فرانسه و هلند تعدادی نهال به عنوان نمادهایی از کشورهای جهان کاشته شد.
در این مراسم ابتکار طی سخنانی ضمن قدردانی از بانک ملی ایران و همچنین حضور نمایندگان کشورهای مختلف گفت : بانک ملی ایران از دیر باز حامی خوبی برای سازمان محیط زیست بوده و این بانک همیشه از طرح‌های توسعه فضای سبز و بهبود محیط زیست حمایت کرده است .
همچنین جیان لوکا گالتی وزیر محیط زیست ایتالیا با ابراز امیدواری از توسعه طرح‌های محیط زیستی در ایران گفت : درختان نشانه حیات هستند و هر چه این درختان قوام بیشتری داشته باشند، نشانگر تقویت روابط ما با کشور ایران خواهد بود .
در ادامه معاون دبیر کل سازمان ملل و معاون وزیر محیط زیست آلمان و دیگر مسئولان سخنانی در تاثیر این چنین طرح‌هایی در روابط بین الملل و توسعه محیط زیست ارائه کردند.
در این مراسم نهال‌هایی به رسم یادبود به نام بانک ملی ایران و هر یک از کشورهای فوق‌الذکر در باغ ملل کاشته شد .
برات کریمی عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: افراد تاثیرگذار در بهبود کیفیت و وضعیت محیط زیست برای همه مردم جهان بسیار ارزشمند هستند چرا که تلاش آنها باعث خواهد شد که محیط زیست زنده بماند و همه می‌دانیم که امروزه محیط زیست با اقتصاد جهان و زندگی مردم گره خورده و عجین شده است.
وی افزود: بانک ملی ایران با قدمت حدود 90 سال و داشتن 3300 شعبه در داخل کشور و 17 شعبه در خارج از کشور و همچنین 40 هزار نفر کارمند، به عنوان بزرگترین بانک ایران محسوب می شود.
وی با اشاره به تاریخچه تأسیس بانک ملی ایران و علاقه مردم ایران به این بانک، به تبیین دستاوردها و خدمات مختلف این بانک پرداخت و تاکید کرد: این بانک وظیفه خود می‌داند که از سیاست‌های جهانی محیط زیست حمایت کامل کند.
کریمی با اشاره به تفاهمنامه‌ای که بانک ملی ایران با سازمان محیط زیست امضا کرده‌ است گفت: ما متعهد و معتقد به حمایت کامل از محیط زیست هستیم و بر طبق این تفاهمنامه در سیستم‌های گرمایشی در شعب بانک ملی ایران، از انرژی‌های خورشیدی استفاده می‌کنیم.
وی ابراز داشت: براساس این تفاهمنامه در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، ابتدا از سازمان محیط زیست مجوزهای زیست محیطی اخذ می‌شود و سپس تسهیلات را پرداخت می‌کنیم.
وزیر محیط زیست ایتالیا نیز در این مراسم ابراز داشت: در کنار هم زیستن و با هم بودن ، توانایی لازم را به ما می‌دهد که با تغییرات جوی و شرایط مختلف به خوبی مواجه شویم.
وی افزود: ما وظیفه اخلاقی، وجدانی و اعتقادی داریم که قدم‌های راسخ برای بهبود وضعیت زندگی نسل‌های آینده برداریم. این روحیه‌ای بود که ما را امشب ترغیب کرد که در کنار شما باشیم و مشترکا در این راه قدم برداریم.
مدیرکل محیط زیست اتحادیه اروپا نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های پیش رو و در دست اقدام برای حمایت از محیط زیست اظهار داشت: همه از مشکلات زیست محیطی صحبت می‌کنند و این واقعیتی است که وجود دارد ولی ما باید فرصت‌هایی را فراهم کنیم که برای نجات درختان و گیاهان کار کنیم چرا که کار در این راستا، صلح را به ارمغان می‌آورد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو