عصر بازار

روحانی :

رشد اقتصادی کشور بالای ۶ درصد است

عصر اعتبار- رئیس‌جمهور گفت: دولت به قول هایی که به مردم داده، عمل کرده است و رشد اقتصادی کشور بالای ۶ درصد است.

رشد اقتصادی کشور بالای ۶ درصد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 1396 با بیان اینکه ضمن قدردانی از مدیران کشور، گفت: مخصوصا در ماه‌های و هفته‌های اخیر که رحمت‌ الهی و برکات الهی را داشتیم و حالا به طور طبیعی دنباله‌اش سیل و خسارت هم داشته‌ایم که اینها طبیعی است و از رحمت‌های الهی است، از همه انها تشکر و سپاسگذاری دارم.

    وی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در برخی از شهرهای و استانهای کشور گفت:‌ متأسفانه برخی از ما با طبیعت جنگیده‌ایم و با طبیعت خوش رفتاری نکرده‌ایم، اما طبیعت صبور است ولی صبر طبیعت هم دوران و زمانی دارد، لذا هنگامی که ما به طبیعت ظلم می‌کنیم و زمین را آلوده می‌کنیم و حقابه دریاچه‌ها و تالاب‌ها را نمی‌دهیم و هنگامی که همسایگان ما با ما در مسیر همکاری نیستند همه اینها نتیجه‌اش می‌شود همین که می‌بینید، قهر طبیعت نتیجه ظلم ما است، ظلم ما باعث قهر طبیعت می‌شود. این ظلم، ظلم یک روزه نیست بلکه سالیان دراز ظلم شده است.

    وی با بیان این مطلب که اساس و راه بازگشت در این مسیر توبه است، گفت:‌توبه یعنی بازگشت به تبع صحیح، یعنی بازگشت به طبیعت سالم و درست، یعنی بازگشت به قانون و بازگشت به نظم، اول باید تصمیم بگیریم و سپس باید به قانون برگردیم و پس از آن قانون را اجرا کنیم و پس از توبه نیز عمل صالح است. اما وقتی ما ماشین آلوده در جامعه داریم و وسایل گرم‌کننده و یا ایجاد آلوده‌کننده داریم و یا نیروگاه‌های آلوده‌کننده داریم و منجر به آلوده شدن هوا می‌شود و با هوای آلوده و طبیعت می‌جنگیم و بعد هنگامی که هوا سرد می‌شود همه این دودها و آلودگی‌ها به ریه‌های ما برمی‌گردد و آن وقت می‌گوییم باید چه کار کنیم. بنابراین یکی از مسئولیت‌های بزرگ ما مسأله، مسأله محیط زیست است و باید به آن اهمیت دهیم و برنامه‌ریزی کنیم و حتماً باید در این راه موفق شویم. باید قدم به قدم به جلو برویم.

    رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما با مردم با مهربانی رفتار کنیم و چیزی را بهانه نگیریم و بگذاریم غم و  غصه‌های چند ماهه که حوادث مختلف بود که یک روز قطار و یک روز دیگر پلاسکو و غیره بود. این 10، 15 روز عید نوروز و آغاز سال و سرآغاز نشاط و طبیعت همانطور که طبیعت نشاط پیدا می‌کند و رخساره نشان می‌دهد و لبخند می‌زند بگذاریم مردم هم لبخند بزنند و در هر چیزی مداخله نکنیم و بگذاریم همه در کنار هم باشند و جبران آن غم‌ها و غصه‌ها بشود و مردم با نشاط وارد سال جدید بشوند.

    وی با اشاره به موضوع امنیت، افزود: اختلاف امنیت را از بین می برد و اگر کسی به دنبال اختلاف باشد، گناه کرده است.

    رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ همانطور که وزیر کشور اشاره کردند مسأله امنیت، مسأله بسیار مهمی است و پایه اصلی برای هر حرکتی به شمار می‌رود، شما می‌دانید که برخی تلاش‌ها در جامعه فرامادی است و مرحله دومی است، برخی تلاش‌ها نیز مرحله اولی است، امنیت، آب، غذا، سلامت، اینها مرحله اول است سپس بعد از اینکه اینها وجود داشت آن وقت بحث سیاسی و نشاط سیاسی و حضور در مشارکت و  انتخابات وجود خواهد داشت بنابراین اگر اولی‌ها نباشند اینها وجود نخواهند داشت، اگر مردم امنیت، آب و غذا نداشته باشند اصلاً کسی به فکر رقابت و انتخابات نخواهند بود.

    روحانی با بیان اینکه برخی مسائل نیز فرامادی هستند و امنیت یکی از این مسائل است و خداوند نیز نعمت امنیت را بر ما ارزانی داشته و این لطف خداوند بوده و بنده از همه نیروهای مسلح، امنیتی، مرزبانی تشکر می‌کنیم، گفت: کارهای بزرگی انجام گرفته است ولی اساسش به وحدت و  انسجام و سرمایه اجتماعی بازمی‌گردد و باید حواسمان به این نکته باشد.

    وی بر همین اساس خاطرنشان کرد:  اگر 10 برابر این ما نیروی امنیتی و نظامی درست کنیم و سلاحمان صد برابر شود خدای ناکرده در میان مردم ما شکاف و اختلاف بین اقوام و مذاهب باشد، شکاف‌ها تشدید و اعتمادها از بین برود امنیت هم نخواهد بود، مگر در آمریکا و اروپا آن همه ابزار امنیتی نیست؟ مگر آنها توانستند امنیت خودشان را حفظ کنند و مگر آنها این همه حوادث نداشتند در سالها و ماه‌های اخیر و در منطقه ما و آنجاهایی که ناامن است مگر اسلحه و امکانات ندارند؟، وقتی انسجام و وحدت از بین می‌رود شکاف‌ها پدیدار و اختلافات شروع می‌شود و کینه‌توزی شروع می‌شود. خیلی گناه بزرگی است آنهایی که در کلامشان، سخنشان و قلمشان بذر کینه می‌افشانند، رقابت عیبی ندارد و خوب است اما نزاع، اختلاف و انشقاق بین قومیت‌ها، زبان‌ها، مذاهب و ادیان‌ها این بزرگترین گناه است، ایجاد اختلاف و شکاف یکی از بزرگترین گناهان است.

    رئیس‌جمهور سرمایه اجتماعی را بزرگترین سرمایه کشور دانست و ادامه داد: در بخش سیاسی و قدرت سیاسی و سیاست داخلی و خارجی و مجموعه قدرت سیاسی اتکای‌مان به سرمایه اجتماعی و اعتماد است.

    روحانی گفت:‌ برخی نمی‌دانند برای اینکه از دولت انتقاد کنند کل اعتماد عمومی را زیر سؤال می‌برند. این خیانت به کشور و نظام است. ما همه برادریم و همه کشتی‌نشینان یک کشتی هستیم و همه عضو یک جامعه و خانواده هستیم، ما همه مسلمان هستیم، چرا دین بین ما اختلاف درست کند؟ همه مطیع خدا هستیم، مسائل سیاسی برای رقابت خوب است. انتقاد برای راه‌حل نشان دادن خوب است و برای رفع نقص‌ها، نصیحت و دلسوزی نه تنها خوب بلکه لازم و ضروری است اما نگذاریم کینه و اختلاف ایجاد شود.

    وی با شرح این پرسش که اینکه در ذهن آدم بیاید برای اینکه ما پیروز شویم آن یکی جناح اصلاً نباشد مگر می‌شود؟ گفت: بعضی‌ها مثل آن کودکی می‌ماند که درس نخوانده و می‌گوید خدا کند معلم‌ام مریض شود و سر کلاس نیاید چون من که درس حاضر نکرده‌ام، چون درسشان را حاضر نکرده‌اند و آمادگی ندارند می‌گویند آن رقیب ما نباشد تا ما یکه‌تاز باشیم. اصلاً بدون رقابت مگر می‌شود زندگی کرد؟

    به گفته رئیس‌جمهور  رقابت سالم بسیار خوب است و آن هم رقابت سالم. نگذاریم در جامعه اختلاف و شکاف به وجود بیاید. در این شرایط حساس جهانی و منطقه‌ای شرایط ما ویژه است و باید بیشتر حواسمان باشد و همه متحد باشیم و زیر پرچم اسلام و ایران و ولایت همه با هم در کنار هم دست به دست هم دهیم و از مشکلات عبور کنیم.

    وی در ادامه اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب روی این اصل یعنی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید فراوان داشتند و تأکید ایشان بر این مبنا است که مسأله اقتصاد مقاومتی امروز یک ضرورت است، اقتصاد همیشه مهم بوده و اکنون هم مهم است، دشمن هم که دیدید در این ایام تحریم فشار را روی عمدتاً روی بخش اقتصاد گذاشت و خواست مردم را با فشارهای اقتصادی به زانو در بیاورد.

    رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ امسال از آغاز فروردین که تا امروز سپری شد بنده خوشحالم که خدمت ملت بزرگوار و عزیز ایران اعلام کنم که دولت به قول‌هایی که به مردم از اول سال و یا پایان سال گذشته داده عمل کرده و خداوند به ما توفیق داد در برابر مردم شرمنده نشویم.

    روحانی با یادآوری این مطلب که در ایام عید 95 گفتم که ما برای رشد اقتصادی 5 درصد برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اظهار داشت: در همان ایام  برخی دوستان نزدیک به بنده انتقاد کردند و گفتند چرا شما قول 5 درصد را دادید؟ زیرا خیلی کار سختی است و بعد از آن همه سختی‌ها و مشکلات 94 و وضعیت نفت چرا اسم 5 درصد بردید و کلاً می‌گفتید رشد خواهیم داشت که بنده گفتم محاسبات اولیه ما نشان می‌دهد 5 درصد رشد خواهیم داشت که ما هم به مردم وعده دادیم و از خدا هم می‌خواهیم که به ما توفیق دهد و به آن برسیم. که الحمدالله که اکنون کم‌کم به پایان سال نزدیک می‌شویم می‌توانیم به خدمت ملت ایران عزیز عرض کنیم که آن برنامه‌ریزی برای رشد 5 درصد ان‌شاءالله در مجموع سال بالای 6 درصد خواهد بود. این کار بسیار مهمی است و سال گذشته رشد اقتصادی ما بسیار پایین بود و رشد اقتصادی ما در سال گذشته حدود 1.8 بود و سال 94 سال بسیار سختی بود اما امسال رشد بالای 6 درصد داریم و در پیشگاه خداوند و مردم شرمنده نیستیم.

    «ما به مردم قول دادیم که در سال 95 تورم را تک‌رقمی خواهیم کرد. البته برنامه ما این بود و فکر می‌کردیم در نیمه دوم سال تورم تک‌رقمی شود و در همین بخش هم الحمدالله ما شرمنده نشدیم و از خرداد ماه تورم پس از سالیان دراز تک‌رقمی شد و امروز باید همه تلاش خودمان را انجام دهیم که این تورم تک‌رقمی پایدار بماند و به دو رقمی بازنگردد و این برنامه‌ریزی، کار و تلاش می‌خواهد و  ان‌شاءالله این راه را ادامه خواهیم داد. ما همچنین در سال گذشته به مردم قول دادیم و بر این قولمان نیز یقین نداشتیم و طبق پیش‌بینی‌هایمان به مردم گفتیم که ان‌شاءالله در سال 95 ما در گندم نیاز به خرید خارج نخواهیم داشت که الحمدالله بر این وعده‌ای که به مردم دادیم خداوند این وعده را بر ما محقق کرد و امسال نه تنها نیاز نداریم گندم بخریم که باید گندم صادر کنیم.»

    وی در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به موضوع برجام تصریح کرد:  اینکه بعد از سی و هفت،‌هشت سال بتوانیم با شرکت‌های اصلی سازنده هواپیما به قرارداد برسیم و منابع مالی را تأمین کنیم کار بسیار سختی بود. شما می‌دانید وقتی قراردادی به مبلغ 15 یا 17 میلیارد دلار برسد تأمین مالی آن در چنین شرایطی کار سختی است.

    رئیس‌جمهور افزود: اینکه هواپیما بخریم اما پولی از بودجه پرداخت نکنیم و شرکت دیگری این پول را پرداخت کند و هواپیما اجاره به شرط تملیک باشد که با اقساط پول آن را پرداخت کنیم کار پیچیده و سختی بود تا این مسیر طی شود. اولین هواپیمای نو وارد کشور شد، چند فروند دیگر نیز به زودی وارد کشور می‌شود.

    رئیس جمهور با بیان اینکه در بعضی از نوشته‌ها نمی‌دانم چه ذهنیتی دارند که بعضی‌ها از نو بدشان می‌آید، اظهار داشت:‌ ما سالی 4 میلیارد دلار از حقوق این مردم در جیب شرکت‌های خارجی و عمدتاً ‌هم شرکت‌های هواپیمایی دور و بر خودمان می‌ریزیم، آیا این کار خوبی است؟ هنر دیپلماسی این است که پیچ‌های سخت را بتواند به راحتی باز کند. بعضی فکر می‌کنند فقط باید مشت گره کرد. ما سالی 4 میلیارد دلار از پول این مردم به جیب شرکت‌های خارجی و عمدتاً شرکت‌های هوایی دور و بر خودمان می‌رود که آیا این کار کار خوبی است.؟

      روحانی افزود: در کشورهای مختلف می‌روید و می‌بینید شرکت‌های بزرگ دنیا و کشورها دارای هواپیماهای نو و خوب هستند ولی یک هواپیمای 30 یا 40 ساله با یک آرمی که مربوط به ایران می‌شود در آنجا است این قدرت ماست؟ آیا این خوب است؟ نمی‌خواهم بگویم زمین به آسمان می‌رود و آسمان به زمین، نه این طور نیست بلکه هنر ما این است، دیپلماسی هنرش این است که پیچ‌های سخت را بتواند به راحتی باز کند.  برخی فکر می‌کنند که فقط باید مشت را گره کرد و فقط داد زد. گاهی وقت‌ها هم شعار هم باید داد و مشت هم باید گره کرد به جایش و فریاد هم باید زد، درست است اما همه‌اش که نمی‌شود با مشت، پس خداوند برای چه به ما عقل داده است؟

    به گفته وی پیشرفت خوبی در حمل‌ونقل و ناوگان هوایی و دریایی،‌ ریلی و جاده‌ای ایجاد شده و ما همه یک خانواده‌ایم و همه ما دولت هستیم و اینجا فرد مطرح نیست. همه ما عضو یک خانواد‌ه‌ایم به نام دولت و این بار را بر دوش گرفته‌ایم. ما همه وعده داده‌ایم به عنوان دولت یازدهم که خدماتی را به مردم ارائه کنیم. ما باید مردم را تشویق کنیم به خاطر رأیشان، اگر مردم رأی دهند و احساس کنند این رأی ما به ازا نداشته دور بعد یک مقداری سخت‌تر پای صندوق می‌آیند البته مردم ما مردم خوبی هستند و به خاطر نظام و کشورشان پای صندوق آراء می‌آیند ولی وقتی مردم پای صندوق‌ها ‌آمدند ما باید تشویقشان کنیم، شوراهای ما که در سراسر کشور مردم پای صندوق آراء می‌آیند تشویق کنند این رأی را با تلاش، کار و آبادانی بیشتر، همه کسانی که برای هر امری کاندیدا می‌شوند باید در مقام هر عمل احساس کنند مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و این بار را باید به مقصد برسانند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما باید افکار مختلف را بشناسیم و قبول کنیم یک جور فکر نیست و یک جور تفکر وجود ندارد، گفت:‌ چرا شما این همه از رساله مراجع را که همه از علمای بزرگ ما هستند باز می‌کنید و می‌بینید اختلاف است یکی می‌گوید این ذکر را سه بار بگوییم و دیگری می‌گوید یک بار باید بگوییم و دیگری می‌گوید این طور و آن طور، پس چیست؟ دولت زمانی می‌تواند عدالت را ایجاد کند که اول مخالف خودش را به رسمیت بشناسد.  شما فکر می‌کنید اگر در یک کشوری مخالف نباشد این افتخار است؟ نظام‌هایی در اطراف ما بودند و شاید الان هم باشند که وقتی انتخابات تشکیل می‌دهند رأی آن آقایی که کاندیدا شده، می‌شود حدود 99.7 درصد یا حالا چند درصد این ور آن ور که این معلوم است درست نیست و آیا واقعاً آدم باورش می‌شود.

    رئیس‌جمهور با خنده سخنانش را اینطور ادامه داد:‌ البته در صندوق آرا صد درصد است اما برای اینکه بخواهند درست کنند یک چند دهم درصدی بالا و پایین می‌کند و آیا فکر می‌کنید این مسأله خوب است؟ و آیا فکر می‌کنید این در دنیا نشان عظمت یک ملت است و یا نشانه عظمت و قدرت دولت و ملت این است که یک مخالف هم داشته باشد.

    روحانی با بیان اینکه مخالف هم حقوقی دارد و هم وظایف و چارچوبی دارد و باید قانون را رعایت کند، گفت: دولت هم وظایفی در مقابل مخالف دارد؛ نمی‌گویم منتقد چراکه همه ما باید در وقتش انتقاد و کند بلکه منظورم مخالف دولت است، یک آقایی وزیر ما را در مجلس شورای اسلامی خواسته بود و گفته بود چرا دائما بنده را احضار می‌کنید و سؤال می‌کنید، گفته بود: من به شما کاری ندارم بلکه من با دولت مخالف هستم. بنابراین مخالف اشکالی ندارد و خوب است ولی مخالف هم باید چارچوب قانون را مراعات کند.

    رئیس‌جمهور با اشاره به منشور حقوق شهروندی ادامه داد:‌ این منشور منتشر و در اختیار همه قرار گرفت و رسماً به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و مردم ما منتظر هستند که در عمل بین این حقوق شهروندی اجرا و عمل می‌شود. بدانید که این حقوق شهروندی هم به نفع نظام، معنویت جامعه، امنیت ملی و انسجام و وحدت داخلی ما است و هم مردم احساس نشاط می‌کنند که این حقوق آنها است و باید به خوبی از حقوقشان دفاع و ایستادگی کنند.

    رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع برجام، گفت: برجام کار بسیار بسیار بزرگی بود، برخی فکر می‌کردند که ما وقتی با دنیا پای میز مذاکره نشستیم دیگر پیشرفت هسته‌ای ما حتماً متوقف می‌شود و یا لااقل کند می‌شود افتخار ما این است که بعد از برجام توانستیم IR8 را که 20 برابر سانتریفیوژهایی است که الان دارد کار می‌کند، هر یک سانتریفیوژ 20 برابر آن به ما محصول می‌دهد که IR8 را در این دولت تکمیل و نهایی کردیم و اکنون گاز به آن تزریق شده و دارد کار می‌کند.

    وی ادامه داد: شما اهل مطالعه و تاریخ و سیاست هستید، هیچ کشوری نبوده که او را به فصل هفت منشور سازمان ملل بکشاند و قطعنامه فصل هفتی علیه او تصویب کنند مگر آنکه یا آن نظام را سرنگون کردند، یا جنگ را بر او تحمیل کردند. اگر نمونه دیگری دارید بگویید. ما کشوری هستیم که این قطعنامه را به دست همان ‌افراد که برخی فکر می‌کردند که یک منقلی اینجا وجود دارد و قطعنامه‌ای است که آن را در این منقل می‌اندازیم و بعد آتش می‌گیرد. قطعنامه باید توسط همان نهاد و ارگانی که تصویب شده به دست خود او لغو شود و ما این کار را در سیاست انجام دادیم.

    رئیس‌جمهور تأکید کرد: سیاست خارجی ما تلاشش بر این شد و اقدامش به ثمر نشست، قطعنامه شورای امنیت را توسط خود آن شورای امنیت لغو کرد و تیتر ما این بود که کشور تهدیدکننده صلح و امنیت بین‌الملل امروز به این تیتر تبدیل شده که باید با این کشور همکاری کرد، از برجام نترسید و حرف بزنید و بگویید برخی از این سایت‌ها و روزنامه‌ها فکر می‌کنند اگر بگویند که برجام چه خدمتی کرده فکر می‌کنند تعریف از دولت می‌شود، تعریف از دولت که حرام نیست به هر حال یک بار هم از دولت تعریف کنید، بر فرض که از نظر شما هم اشکال دارد برجام که متعلق به دولت نیست بلکه برجام متعلق به ملت، رهبری است و همه دست به دست هم دادیم و آقا راهنمایی، هدایت و ارشاد کردند، ملت به صحنه آمدند و همه دست به دست هم دادیم و یک افتخار ملی است و ما به عنوان یک خادم کارهایی کرده‌ایم و این افتخار، افتخاری برای کل ملت ایران است.

    روحانی ادامه داد: آنهایی که با برجام خیلی بد هستند مانند اسرائیل و تندروهای آمریکا، آنها هم اشکالشان این است که می‌گویند برجام سرشان کلاه رفته و تأکید دارند که ایران در این مذاکرات سر طرف مقابل کلاه گذاشته که البته این حرف هم نادرست است. ما از اول گفته بودیم که این توافق برد - برد است و آن را هم ادامه می‌دهیم.

    مشتروحانی در ادامه خطاب به استانداران و فرمانداران حاضر در مراسم گفت: شما انتخابات خوبی را در پایان سال گذشته و آغاز امسال برگزار کردید و حقیقتا حضور مردم نیز با شکوه بود و مردم و احزاب خیلی خوب صبر و تحمل کردند.

    وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات گذشته یک جناحی بود هرچه پیشنهاد داده بود در ردیف اول و دوم و سوم جا گرفته بود، اظهار داشت: در آن انتخابات در بعضی حوزه‌های انتخاباتی یک جناح انتخاباتی تنها 48 ساعت قبل از انتخابات با یک فرد صحبت کردند و او را آوردند و اما مردم چه هوشیاری از خود نشان دادند. کار بزرگی انجام گرفت تحمل و صبر صورت گرفت مردم به خیابان‌ها نیامدند اما کار مهمی انجام دادند و شاهد یک انتخابات با شکوه و امنیت در سراسر کشور بودیم.

    رئیس جمهور با مورد توجه قرار دادند انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز یک انتخابات مهم پیش روی ماست مردم و مسئولین وظیفه سنگینی بردوش دارند. اولا همه باید تشویق کنیم تا مردم پای صندوق‌های رأی بیایند طوری باشد که مردم احساس کنند که اگر پای صندوق نیایند اهمال شده است. هرچند انتخابات شوراها مقداری کار را راحت می‌کند و باعث می‌شود مردم در مناطق مختلف پای صندوق رأی بیایند.

    روحانی اضافه کرد: انتخابات بسیار مهم است و برای عظمت ایران بسیار مهمتر است، همه تلاش کنیم مردم را پای صندوق رأی بیاوریم.

    وی  در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر عدم استفاده از امکانات عمومی و دولتی در انتخابات به نفع جناح و فرد خاص، اظهار داشت: همه مراقب باشیم تا از این امکانات به نفع جریانی استفاده نشود که حرام است. استفاده از اموال و امکانات دولتی به معنای عام که شامل قوه قضاییه، مقننه، نیروهای مسلح و شرکت‌های مرتبط می‌شود حرام است. از تریبون‌های عمومی نیز نباید استفاده شخصی کرد هیچ کس حق ندارد از این تریبون‌ها و رسانه‌های عمومی و روزنامه‌ها و سایت‌هایی که از بیت المال استفاده کنند در انتخابات به نفع جریان خاصی استفاده کند البته تشویق کنند ایرادی ندارد، اما برای استفاده یک جناح و افراد خاص ممنوع است و مسئولیت آن برعهده وزارت کشور و همه استانداران، فرمانداران و بخشداری‌هاست. همه مسئولند. من نمی‌پذیرم کسی بگوید مسئولیت این کار با شورای نگهبان است خیر. مسئولیت با دولت است شورای نگهبان ناظر است و نظارت می‌کند ما باید بایستیم، اگر کسی تخلفی می‌کند کسی دارد از امول عمومی استفاده می کند، یک نیروی نظامی، یک نیروی مسلح و یک نیروی امنیتی، باید داد بزنیم و بایستیم.

    رئیس‌جمهور ادامه داد: اینکه کسی بخواهد از اموال شخصی برای جریان و فردی استفاده کند اهلاً و سهلاً از جیب مبارکش و یا از طریق حمایت و طرفداران خرج کند اما حق ندارد از بیت المال استفاده کند.

    روحانی به موضوع انتخابات قطبی اشاره کرد و گفت: ما نباید اجازه دهیم انتخابات قطبی شود انتخابات قطبی دردسر درست می‌کند. در انتخاباتی قطبی شد و دیدید چه مشکلاتی در حین و بعد انتخابات درست شد و گرفتاری برای ما بوجود آورد وقتی انتخابات قطبی شود احساسی و شعاری می‌شود. ما معتقدیم رقابت نباید بین جناح‌ها و گروه‌ها و جریان‌ها باشد باید بین برنامه‌ها باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو