عصر بازار

هیات ۴۶ نفره اقتصادی اندونزی عازم ایران شد

عصر اعتبار- هیات ۴۶ نفره اقتصادی اندونزی شنبه شب به وقت محلی از جاکارتا عازم تهران شد تا روزیکشنبه با مقام های کشورمان برای توسعه همکاری ها در بخش های تجاری، انرژی، بانکی و کشاورزی مذاکره کنند.

هیات ۴۶ نفره اقتصادی اندونزی عازم ایران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'دارمین ناسوتیون' وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی ریاست این هیات بزرگ اقتصادی کشورش را بر عهده دارد و قرار است در سفر دو روزه به تهران توافقات و تفاهمات بعمل آمده در جریان سفر 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور این کشور به ایران در آذرماه سال جاری و پیگیری مصوبات دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را پیگیری کند.
    'آرچاندا تاهار' معاون وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی نیز در این سفر وزیر هماهنگی امور اقتصادی این کشور را همراهی می کند تا مذاکرات با مقام های ایران را برای توسعه همکاری در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت برق پیگیری کند.
    ادامه واردات گاز توسط شرکت ملی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا) که مهر ماه امسال نخستین محموله 44 هزار متریک تنی گاز مایع (ال.پی.جی) خریداری شده از ایران وارد این کشور شد، از محورهای اصلی مذاکرات است.
    قیمت گاز مایع با توجه به اینکه همسایه های اندونزی از جمله مالزی و استرالیا از صادرکنندگان گاز هستند برای مقام های جاکارتا مهم است و رایزنی در این خصوص در این سفر صورت می گیرد.
    'دارمین ناسوتیون' وزیر ارشد هماهنگی امور اقتصادی اندونزی اخیرا، گفت در حال حاضر قیمت گاز مایع منطقه خلیج فارس 3 الی 3.5 دلار در هر مترمکعب است و امیدواریم با توجه به فاصله میان ایران و اندونزی قیمت گاز مایع وارداتی از ایران در اندونزی کمتر از 6 دلار در هر مترمکعب تمام شود.
    پیش بینی می شود شرکت پرتامینا اندونزی از سال 2019 با کمبود جدی گاز مایع مواجه شود. در حال حاضر مصرف روزانه گاز در اندونزی سه هزار تا سه هزار و 500 بر حسب میلیون استاندارد فوت مکعب mmscfd است که این میزان سالانه سه الی چهار درصد افزایش می یابد.
    معاون همکاری های بین المللی وزارت هماهنگی امور اقتصادی، مشاور سازمان خدمات مالی، تعدادی از مدیران بانک های ماندیری، اگزیم بانک، بی ان آی، رعیت، سینارماس و رئیس و نایب رئیس کمیته ایران در اتاق بازرگانی اندونزی، مدیران شرکت هایی در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، الکترونیک و مهندسی صنعتی، لوزارم برقی خانگی و محصولات کشاورزی اندونزی وزیر هماهنگی امور اقتصادی این کشور را در سفر به تهران همراهی می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو