عصر بازار

معاون وزیر کار اعلام کرد

معافیت مالیاتی ۲۵ درصدی برای تعاونی‌های تامین نیاز

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون از پیش‌بینی معافیت مالیاتی ۲۵ درصدی برای تعاونی‌های تامین نیاز خبر داد و ابراز امیدواری کرد: حجم صادرات تعاونی‌ها تا پایان امسال به سه میلیارد دلار برسد.

معافیت مالیاتی ۲۵ درصدی برای تعاونی‌های تامین نیاز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدحمید کلانتری با اشاره به کارکرد تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال پایدار تصریح کرد: با توجه به نقش موثر تعاونی‌ها در عرصه کارآفرینی و خلق فرصتهای شغلی جدید، در دولت یازدهم افزایش بهره‌وری و کیفی‌سازی فعالیت تعاونی‌ها مورد تاکید بسیاری قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: در طول دولت یازدهم بیش از 16 هزار تعاونی جدید در کشور تاسیس شده که برای 235 هزار نفر اشتغالزایی داشته است.

    معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده از پتانسیل تعاونی‌ها در ایجاد فرصتهای شغلی جدید را یکی از هدفگذاری‌های دولت برشمرد و تصریح کرد: وزارت تعاون در راستای تقویت تشکل‌های تعاونی، جوانان تحصیل‌کرده و فارغ التحصیلان دانشگاهی را که به راه‌اندازی شرکتهای تعاونی اقدام کنند مورد حمایت قرار می‌دهد.

    وی در ادامه توسعه صادرات محصولات تعاونی‌ را از جمله برنامه‌های وزارت تعاون عنوان کرد و گفت: سال گذشته حجم صادرات تعاونی‌ها یک میلیارد و 700 میلیون دلار بود که با هدفگذاری صورت گرفته و تشویق و حمایت از تعاونی‌های صادراتی، امیدواریم این رقم تا پایان سال به سه میلیارد دلار برسد.

    کلانتری درعین حال بر ضرورت تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز تاکید کرد و گفت: تعاونی‌های تامین نیاز علاوه بر تهیه و تامین مواد اولیه می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله کارشناسی صادرات، تحلیل اقتصادی بازار، آموزش اعضا و دیگر موارد کسب و کار ایفای نقش کنند.

    وی معافیت مالیاتی 25 درصدی را از جمله مزیتهای تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز ذکر کرد و گفت:تعاونی‌های تامین نیاز همچنین می‌توانند در دریافت وام و تسهیلات یا معاملات خود تا سقف 10 میلیارد تومان به عنوان وثیقه از ضمانت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تعاون برخوردار شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی