عصر بازار

پس‌لرزه‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا؛

برگزیت بانکها را روانه فرانکفورت کرد

عصر اعتبار- بانک مرکزی آلمان اعلام کرد: بانک‌هایی که بعد از برگزیت فرانکفورت را به جای لندن به عنوان قطب بانکداری خود انتخاب می‌کنند باید به طور کامل به این شهر نقل مکان کنند.

برگزیت بانکها را روانه فرانکفورت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، آندره آس دومبرت، عضو هیأت اجرایی بانک مرکزی آلمان با بیان این مطلب خاطر نشان کرد که فرانکفورت بانک هایی که قصد دارند فعالیت های خود را از طریق رفت و آمد به لندن را پیگیری کنند، نخواهد پذیرفت.

    وی گفت: ما به بانک ها و شرکت هایی که قصد دارند با سفرهای روزانه از لندن به فعالیت خود در خارج از این شهر ادامه بدهند تا معاملاتشان همچنان در حوزه اتحادیه اروپا باشد اما در حقیقت از لندن اداره شوند، مجوز نخواهیم داد.

    گفته می شود فرانکفورت بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مقصد بانک های جهانی مثل گلدمن ساکس و سیتی گروپ خواهد بود که برای حفظ دسترسی خود به بازار اتحادیه اروپا باید به افتتاح و یا گسترش دفاتر خود در دیگر کشورهای عضو این اتحادیه بپردازند.

    فرانکفورت پایتخت مالی آلمان پیش از این مقر بانک هایی مثل دویچه بانک، بانک مرکزی اروپا و بخشی از BaFin به عنوان یکی از معدود تنظیم کننده های اروپا با تجربه نظارت بر امور تجاری پیچیده بوده است.

    دومبرت افزود: پرسنل عالی رتبه بانک ها برای انجام امور مهمی مثل مدیریت ارشد و انطباق باید به صورت تمام وقت در مقر جدید حضور داشته باشند.

    وی با اشاره به هشدار ماه گذشته وولفگانگ شوبل، وزیر دارایی آلمان در این خصوص اظهارداشت: برای نقل مکان بانک ها از لندن بعد از برگزیت باید مسائل جانبی مثل مالیات اندک و مقررات ساده انگلیس برای آنها را نیز مورد توجه قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی