عصر بازار

نشست مجمع عمومی بانک مرکزی با حضور روحانی؛

طرح جدید اسکناس ده هزار ریالی با نقش حافظیه شیراز رونمایی شد

عصر اعتبار- با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان از چند سامانه بانکداری الکترونیکی و نظارت بانک مرکزی رونمایی شد.

طرح جدید اسکناس ده هزار ریالی با نقش حافظیه شیراز رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پنجاه و ششمین جلسه سالیانه مجمع عمومی بانک مرکزی صبح دوشنبه با حضور حجت الاسلام ‏والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل شد‎.‎

    در این نشست، دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی، گزارشی را درباره عملکرد و جهت گیری های ‏سیاستی بانک مرکزی و تحولات متغیرهای اقتصادی کشور درسال ١٣٩٤ ارائه کرد‎

    در ادامه جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی، گزارش هیأت نُظار بانک مبنی بر بررسی ترازنامه و صورت های مالی سال ٩٤ بانک مرکزی قرائت شد.

    تصویب صورت های مالی سال ٩٤ با توجه به گزارش هیأت نظار، اتخاذ تصمیم در مورد تقسیم سود و افزایش سرمایه از دیگر مواردی است که در دستور کار این نشست مجمع قرار دارد.

    رییس‌ جمهوری در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی بانک مرکزی ، از نمایشگاه سامانه‌های جدید بانک مرکزی که به منظور تسهیل در پرداخت از طریق تلفن همراه و اینترنت ایجاد شده اند و همچنین سامانه‌های نظارت دقیق بر سیستم بانکی و پولی کشور ، بازدید کرد.

    حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جریان این بازدید که روز دوشنبه انجام شد ، از طرح جدید اسکناس ده هزار ریالی با نقش حافظیه شیراز رونمایی کرد.

    استفاده از چاپ برجسته بر روی اسکناس، چاپ کلیه نقوش به صورت خطی، استفاده از نخ امنیتی در پشت اسکناس و چاپ تصویر مکمل مخفی از ویژگی‌های اسکناس جدید ده هزار ریالی است.

    رییس‌ جمهوری همچنین از کتاب کره طلای جواهر نشان نیز در این نمایشگاه بازدید کرد.

    رییس جمهوری قرار است در جمع مدیران  و کارشناسان بانک مرکزی و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌های کشور سخنرانی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی