عصر بازار

شاپور محمدی عنوان کرد:

بالندگی صنعت مالی با برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

عصر اعتبار- شاپور محمدی درباره جنبه بین‌المللی فاینکس ۲۰۱۷ تصریح کرد: برای تقویت بعد بین المللی این نمایشگاه هم اقدامات گوناگونی انجام شده که افتتاح حساب برای سرمایه گذاران خارجی، نقل و انتقالات منابع پولی و حساب متولی از جمله آنهاست.

بالندگی صنعت مالی با برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در هر کشوری بازارهای مالی نیازمند اشاعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و سهام داری هستند و بر همین مبنا مهمترین هدف ما در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه موضوع فرهنگسازی است.

    شاپور محمدی افزود: در ایران هم با توجه به این که 10 میلیون و پانصد هزار نفر کد سهام داری دارند، می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند تا اطلاعات گوناگونی در اختیار آنها قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه صنعت مالی با برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به بالندگی می‌رسد، اظهار داشت: کارگزاری‌ها، شرکت‌های سرمایه گذاری، تامین سرمایه‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها باید ضمن حضور در این نمایشگاه خدمات و ابزارهای مالی را به متخصصان و عموم مردم عرضه کنند تا سهام داران و سرمایه‌گذارانی که می خواهند بیشتر در بازار مالی فعالیت کنند، از طریق این آموزش ها فعالیت خود را گسترش دهند.

    محمدی ضمن توصیه به همه فعالان صنعت مالی برای حضور در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه (Finex 2017) گفت: برای سازمان بورس و اوراق بهادار این نمایشگاه فرصت خوبی است که می تواند تعامل بین بیمه‌ها، بانک‌ها و بازار سرمایه را تقویت کند؛ چرا که نهاد ناظر هر یک از این سه بخش در تعامل با یکدیگر در سیاست‌گذاری نمایشگاه دخیل هستند.

    سخنگوی سازمان بورس با اشاره به دستاوردهای متعدد دولت در حوزه بازار سرمایه، بیان داشت: حتما درباره دستاوردهایی که سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین دولت در حوزه شفافیت داشته صحبت خواهیم کرد. افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و اصلاح ساز و کارهای بازار با معرفی ابزارهای جدید مثل اختیار معامله نیز از مباحثی است که در این نمایشگاه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی