عصر بازار

وزیر کشور خبر داد

استقرار کارشناسان مبارزه با پولشویی در تهران

عصر اعتبار- وزیر کشور گفت: به کمک مالی زیادی برای مبارزه با مواد مخدر نیاز نداریم، اما اخیرا به ما قول داده‌اند در دفتر ایران، کارشناسان پولشویی بین‌المللی را مستقر کنند تا رد پول‌های کلانی که از راه فروش و ترانزیت مواد مخدر به دست می‌آید را گرفته و نسبت به بلوکه کردن آنها اقدام کنند.

استقرار کارشناسان مبارزه با پولشویی در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تهران علیه قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته مرتبط با بیان اینکه خوشبختانه استقبال خوبی از این کنفرانس شده است گفت: معاون دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان آسیایی و آمریکایی حضور داشتند و موضوع اجلاس، همکاریهای بین المللی در خصوص مبارزه منطقه‌ای در امر مبارزه با مواد مخدر است.

    وی محورهای مطرح شده در این اجلاس بین المللی را نیز تشریح کرد و گفت: در این اجلاس، مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته، انتقال اطلاعات، مبارزه با پولشویی و بحث مبارزه با پولشویی در کشورهایی که بیشترین حجم پولشویی در آنجاست و همچنین کشت جایگزین در کشور افغانستان از محورهای مورد بحث بود.

    دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تعامل همکارانم در ستاد مبارزه با مواد مخدر در جوامع بین المللی بسیار خوب بوده و امیدواریم با گسترش همکاری ها و استفاده از ظرفیت همه کشورهایی که در مسیر تولید، توزیع و ترانزیت مواد واقع شده اند بتوانیم با معضل بین المللی مواد مخدر مقابله کنیم.

    رحمانی فضلی افزود: موادمخدر یک بحث بین المللی است و ایران در بحث مبارزه با آن موفق عمل کرده تا جایی که می توان گفت 75 درصد کشف جهانی مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.

    مشکل مالی برای مبارزه با موادمخدر نداریم

    تحویل چند قلاده سگ موادیاب به ایران بعد از برجام

    وی درباره هزینه های مبارزه با مواد مخدر و در ایران عنوان کرد: بحث کمک از سوی همه است اما ما در ایران با توجه به نگاه خاصی که از سوی همه مسئولان وجود دارد مشکل مالی در این زمینه نداریم تنها نیازمند تجهیزاتی چون سگ های مواد یاب و کمک های مالی برای پیشگیری هستیم.

    رحمانی فضلی ادامه داد: تا زمانی که بحث تحریم ها مطرح بود با ما همکاری وجود نداشت هرچند هیچ وقت این موضوع را قبول نداشتند اما بعد از برجام چند قلاده سگ مواد یاب به ما تحویل و قول‌هایی هم داده‌اند که پیگیر رسیدگی و به سر انجام رسیدن این قول ها هستیم.

    استقرار کارشناسان پولشویی بین‌المللی در ایران برای ردیابی درآمدهای ناشی از ترانزیت موادمخدر

    وزیر کشور با بیان اینکه مبارزه جدی ما در بحث پولشویی است گفت: به کمک مالی زیادی نیاز نداریم، اما اخیرا به ما قول داده‌اند در دفتر ایران کارشناسان پولشویی بین المللی را مستقر کنند تا رد پول های کلانی که از راه فروش و ترانزیت مواد مخدر به دست می آید را گرفته و نسبت به بلوکه کردن آنها اقدام کنند.

    پیگیری موضوع انتقال پول مواد مخدر به بانک های اروپایی توسط وزرای کشور و اقتصاد

    وی در خصوص انتقال پول مواد مخدر به بانک های اروپایی نیز اظهار کرد: مبارزه با این موضوع همیشه در دستور کار ما هست. در سیستم بانکی و شخص وزیر اقتصاد نیز پیگیر موضوع است اما هنوز در حوزه مواد مخدر یک اراده جمعی وجود ندارد.

    وی افزود: بیش از 60 میلیارد دلار گردش مالی ناشی از مواد مخدر است که در کشورهای مقصد دپو می‌شود و حجم کمی از آن در کشورهای تولید کننده باقی می ماند.

    رحمانی فضلی درباره افغانستان و کشت جایگزین اظهار کرد: وزیر افغانستان نیز معترف است به علت عدم ثبات سیاسی و شرایط نامناسب اقتصادی و شبکه عظیم تروریستی و شرارت علیرغم همه تلاش ها نیازمند کمک است.

    دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: بهتراست فعلا همه کمک های بین المللی و منابع به سمت افغانستان معطوف شود و توسعه پایدار و مقابله در این کشور در دستور کار قرار بگیرد.

    رحمانی فضلی به همکاری دوجانبه ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: ایران به عنوان یک همسایه هم همکاری های دوجانبه با افغانستان دارد، همچنین همکاری های سه جانبه با پاکستان داشتیم و سال گذشته قرار شد یک استان از افغانستان در اختیار ایران برای کشت جایگزین قرار بگیرد.

    وی افزود: به دنبال تعریف مشخص از کشت جایگزین و امنیت در این کشور هستیم با این حال موضوع افغاستان یک موضوع بین المللی است. موضوع کشت جایگزین حتما متناسب با موضوع اقلیم آنجا درنظرگرفته می‌شود و قرار نیست که ما زعفران در آنجا بکاریم و بازار ایران را در جوامع بین الملی از دست بدهیم.

    وی ادامه داد: در بحث مقابله با سیاست گذاریهای دولت فضای خوبی در کشور وجود دارد و در تهران 8500 معتاد جمع آوری و درمان شده‌اند.

    آغاز جمع‌آوری معتادان از 20 اسفند


    رحمانی فضلی از جمع آوری معتادان از 20 اسفند خبر داد و گفت: از بیست اسفند طرح جمع آوری معتادان متجاهر دنبال می‌شود و با 12 استان برای جمع آوری 40 هزار معتاد برنامه داریم.

    رحمانی فضلی ادامه داد: بیش از 600 تن مواد از ابتدای سال کشف شده است و رشد 15 درصدی دارد. مقام معظم رهبری برای ما سیاست های کلان طرح ریزی کرده‌اند و باید 5 درصد کاهش اعتیاد را در هر سال داشته باشیم که در برنامه ششم توسعه هم لحاظ شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو