عصر بازار

تقویت ۱۵واحدی شاخص کل بورس

عصر اعتبار- معامله‌گران بورس تهران امروز نظاره‌گر معاملات متعادل و کم‌حجم همزمان با تحرک نوسان‌گیران در شرکت‌های کوچک بازار بودند. بازار در روزهای پایانی سال از بزرگان تابلوی معاملات بورس ناامید شده است.

تقویت ۱۵واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه 9 اسفند ماه 95) با افزایش 15 واحدی به رقم 77هزار و 590 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 5 واحدی عدد 15هزار و 812 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 17 واحدی عدد 84هزار و 943 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 12واحدی به عدد 55هزار و 9 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 165واحدی به رقم 165 هزار و 496 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) به افزایش 3واحدی عدد 869 واحد را تجربه کرد. براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی جم با 43 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 17واحد و آهنگری تراکتورسازی ایران با 15واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت بانک اقتصاد نوین با 24 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 11 واحد و بانک انصار با 9 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 134 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 550 میلیون و 206هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 177 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های محورسازان ایران‌خودرو، سیمان ارومیه، واسپاری ملت، صنعتی پارس‌مینو، کارتن ایران، پتروشیمی خارک، آهنگری تراکتورسازی ایران، بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، حق تقدم خرید سهام مواد اولیه دارویی البرز بالک، پاکدیس، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، تولید نیروی برق دماوند، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های تولید خودرو سایپا کاشان، گواهی سپرده عام بانک گردشگری، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان و پتروشیمی اصفهان متوقف شدند.

    به گزارش فارس، امروز در بازار معاملات عمده بورس تهران بیش از 248 میلیون سهم گروه صنایع کاغذ پارس به ارزش کمتر از 87 میلیارد تومان به طور یکجا و به قیمت پایه هر سهم 350 تومان قیمت‌گذاری و به طور رسمی میان 2 حقوقی معامله شد.

    در بازار 2 بورس تهران نیز امروز 17میلیون سهم سرمایه‌گذاری توکافولاد به ارزش کمتر از 2میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در نماد پتروشیمی مبین نیز 5 و نیم میلیون سهم به ارزش بیش از 2میلیارد تومان کد به کد شد.

    به گزارش فارس، امروز بورس تهران شاهد معاملاتی کم‌حجم و متعادل بود که به نظر می‌رسید با ناامید شدن معامله‌گران از بازدهی سهام در گروه‌ها و شرکت‌های بزرگ تالار شیشه‌ای در آخرین روزهای باقی مانده تا پایان امسال، ترجیح می‌دهند که در گروه‌ها و شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناور به دنبال شناسایی بازدهی باشند.

    در این بین تک‌سهم‌های گروه سیمانی در کنار برخی از تک‌سهم‌های گروه غذایی، فلزی و ماشین آلات تجهیزات در کانون توجه نوسان‌گیران بازار کم‌پول ایران هستند.

    امروز همچنین با بازگشایی نماد معاملاتی پاکدیس که زمان چندانی از ورود این شرکت تولیدکننده آبمیوه به فرابورس نمی‌گذرد، معامله‌گران بازار سهام شاهد افزایش تقاضا برای جمع‌آوری این سهم همزمان با نوسان حدود 15درصدی آن در روز بازگشایی امروز بودند.

    بازار سهام امروز بازاری کم‌حجم و متعادل بود که در کنار درجا زدن شرکت‌های بزرگ شاهد نوسان قیمت‌ها در گروه‌های کوچک و تک‌سهم‌های نوسانی بود. بازاری که به تحلیل‌های صعودی بازار در شب‌های عید دیگر اعتماد ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو