عصر بازار

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور عشایری گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات آسان از محل صندوق توسعه ملی به عشایر کشور پرداخت شده است.

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کرمعلی قندالی روز دوشنبه در نشست شورای عشایری شمال و جنوب استان کرمان در محل استانداری افزود: سال گذشته 100 میلیارد تومان تسهیلات در بحث حوادث غیر مترقبه به عشایر تخصیص داده شده که 96 درصد آن جذب شده است.
    وی با بیان اینکه عشایر در گذشته توانمند بودند اضافه کرد : هرچند در گذر زمان عشایر به دلیل خشکسالی و کم آبی دچار صدماتی شده اند اما توانمند سازی عشایر به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
    قندالی ادامه داد: شورای عالی عشایری شورای قانونی است و پس از 10 سال تعطیلی 2 جلسه در سال های 93 و 95 برگزار کرده که مصوبات آن در بخش های بهداشت، آموزش و گردشگری در هیات دولت تصویب شده است.
    رئیس سازمان امور عشایری افزود: درحوزه بهداشت و درمان فعالیت های بسیار خوبی در بخش عشایری انجام شده و مردم راضی هستند و امیدواریم در حوزه گردشگری نیز با استفاده از ظرفیت های عظیم کشور اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
    وی بیان کرد:هیچ زمانی مانند امروز فرصت مناسب نداشتیم و در پنج استان کشور رئیس جمهوری برای رسیدگی به مشکلات و حمایت از عشایر جلسه خاص تشکیل داده اند.
    قندالی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تجهیزات عشایر گفت: سال گذشته 36 دستگاه خودرو به عشایر اختصاص داده شده است که چهار دستگاه به عشایر شمال و جنوب استان کرمان تحویل داده شده است.
    رئیس سازمان امور عشایری افزود: امسال نیز طی تفاهمنامه با یکی از شرکت ها 220 دستگاه خودرو به سازمان امور عشایری واگذار و با این تحول 50 درصد ناوگان عشایری نوسازی می شود.
    وی بیان کرد: در بحث اصلاح ساختار توانستیم سال گذشته ارتقای سطح تشکیلاتی سازمان را داشته باشیم و آیین نامه ساماندهی در عشایر 11 سال قبل تدوین شده است که انتظار داریم در استان ها اجرایی شود.
    قندالی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی چهار پروژه مشخص و در بحث زنجیره گوشت قرمز، 192 هزار تن گوشت قرمز در سال جاری تولید شده است.
    وی ادامه داد: با توجه به اینکه عرصه وسیعی از مراتع کشور در اختیار عشایر است در زمینه تولید گیاهان دارویی از این ظرفیت استفاده کنیم.
    شورای عشایری جنوب و شمال استان کرمان با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی