عصر بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد

رشد چهار درصدی بهای مسکن شهر تهران در ۴۰ روز گذشته

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در بهمن ماه و ۹ روز نخست اسفندماه متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش یافت.

رشد چهار درصدی بهای مسکن شهر تهران در ۴۰ روز گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسام عقبایی امروز (دوشنبه) در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات افزود: قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران متفاوت و بین 12 میلیون تا 200 میلیون ریال است.
    وی گفت: پیش از این اعلام کرده بودیم که بازار مسکن در سال 1395 از رکود خارج می شود اما به دلایلی این مساله محقق نشد و انتظار داریم با فراهم شدن شرایط مناسب در سال 1396 بویژه در نیمه دوم شاهد رونق بازار مسکن کشور باشیم.
    عقبایی ادامه داد: در صورتی که دولت و مجلس بتوانند ساختارهای پولی و بانکی کشور را اصلاح کنند و مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن نیز با نرخ سود کمتری طولانی شود در این صورت ما می توانیم بگوییم که بازار مسکن کشور دوران رونق خود را آغاز می کند.
    وی گفت: رونق بازار مسکن بسیار به رونق اقتصاد کلان کشور وابسته است و اگر اقتصاد ملی رونق بگیرد شاهد رونق این بازار خواهیم بود که با 300 بخش صنعتی و 1300 شغل در ارتباط نزدیک است.
    وی تاکید کرد 35 درصد اقتصاد ایران وابسته به بخش مسکن و ساختمان است و گفت: اگر سود تسهیلات مسکن تک رقمی و دوران بازپرداخت آن از 12 سال بیشتر شود، متقاضیان زیادی وارد عرصه خرید و فروش مسکن می شوند.
    عقبایی یادآوری کرد قیمت مسکن از سال 1371 تا 1394 در کشور 104 برابر شد.

    ** رونمایی شاخص قیمت مسکن در محله های تهران
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در دولت نهم و دهم طرح بلوک بندی قیمت مسکن برای کنترل این بازار مطرح شد و ما به صراحت اعلام کردیم با توجه به اینکه مسکن یک کالای ناهمگن است نمی توان قیمتی برای آن تعیین کرد؛ زیرا 2 واحد مسکونی در یک کوچه می توانند قیمت های متفاوتی داشته باشند.
    عقبایی از رونمایی شاخص قیمت مسکن در محله های تهران خبر داد و افزود: این شاخص در سامانه اطلاع رسانی املاک و مستغلات آلونک در دسترس عموم است تا بتوانند به طور واقعی به قیمت مسکن در محله های مختلف شهر تهران دسترسی داشته باشند و خریداران با اطمینان بیشتری نسبت به خریدهای خود اقدام کنند.
    وی گفت: پیش بینی می شود تا یک دهه آینده 70 درصد معاملات مسکن کشور توسط مشاوران املاک با استفاده از فناوری های جدید از طریق فضای مجازی انجام شود و باید همه ساز و کارهای تحقق این مساله در کشور پیش بینی شود تا بتوانیم از فناوری های نوین و ابزارهای جدید فضای مجازی و اینترنتی برای ساماندهی معاملات مسکن بهره ببریم.
    چهارمین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات با حضور 107 شرکت داخلی و 23 شرکت خارجی از جمهوری آذربایجان، عمان، ایتالیا، ترکیه، قبرس، ترکیه، یونان، فرانسه، امارات، گرجستان و قزاقستان هشتم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.
    این نمایشگاه تا یازدهم اسفندماه همه روزه از ساعت 8:30 تا 16 پذیرای علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو