عصر بازار

مجسمه‌های ۲۴ عیاری اسکار، قیمتی معادل ۶۹۶ هزار دلار دارد

عصر اعتبار- مجسمه اسکار، جایزه‌ای از جنس طلای ۲۴ عیار است که هر ساله توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (AMPAS) آمریکا به برندگان رشته‌های مختلف اهدا می‌شود تاریخچه و انتخاب نام این تندیس خود داستان جالبی دارد.

مجسمه‌های ۲۴ عیاری اسکار، قیمتی معادل ۶۹۶ هزار دلار دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از شمانیوز، جایزه اسکار یکی از 9 جایزه از جوایز آکادمی است که در مراسم اسکار -یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان-  به بهترین آثار صنعت سینما اهدا می‌شود. در زیر به 10 واقعیت  درباره تاریخچه و طرح اصلی مجسمه اسکار اشاره شده است که در ادامه می‌خوانیم:

    1- طرح اصلی "اسکار" از  کارگردان هنری MGM ( شرکتی آمریکایی در تولید و پخش برنامه های تلویزیونی و سینمایی) «سدریک گیبونز» بود و «جورج استنلی» مجسمه ساز لس آنجلسی،انتخاب شد تا تندیس پیکره ای از یک قهرمان ایستاده بر یک حلقه فیلم، با شمشیری در میان دستانش  را خلق کند.
    2- این جایزه نخستین بار در  مراسمی که 16 می سال 1929 درهتل روزولت در هالیوود، کالیفرنیا برگزار شد به «امیل یانینگز» به عنوان بهترین بازیگر مرد  به دلیل نقش آفرینی در فیلم‌های «آخرین فرمان» و «راهی که همه می‌روند» اهدا شد.
    3- ا زآن زمان تاکنون 2947 تندیس اسکار به برندگان اهدا شده است.
    4- تندیس جدید طلای اسکار ژانویه هرسال توسط شرکت R. S. Owens طرح ریزی، قالب ریزی، پرداخته و آراسته می شود. این شرکت شیکاگویی تخصصی ساخت جوایز، از سال 1982 جوایز اسکار را می سازد.
    5- ارتفاع این پیکره 13.5 اینچ(34.2 سانتی متر) و وزن آن 8.5 پوند(3.8 کیلوگرم) است.

    10 واقعیتی که درباره اسکار نمی دانید
    6- حلقه فیلمی که در این تندیس شوالیه‌ شمشیر به دست روی آن ایستاده از پنج پره تشکیل شده که  نشان دهنده پنج شاخه اصلی آکادمی یعنی بازیگر، نویسنده، کارگردان، تهیه کننده و متخصص فنی است. اگرچه طرح اصلی این تندیس در طول سالها تغییری نکرده است اما  در سال 1945 اندازه پایه مجسمه تغییر کرد و بلندتر ساخته شد.
    7- این جوایز رسما جایزه آکادمی شایستگی( Academy Award of Merit ) نامیده می شود، اما معمولا به نام اسکار معروف است، که منشا و علت این نام مشخص نیست.
    داستان مشهور دراین باره این است که «مارگارت هریک»، کتابدار و منشی اجرایی فرهنگستان، تصورکرد که این پیکره به عموی او اسکار شباهت دارد. پس از آن، کارکنان فرهنگستان این مجسمه را با نام اسکار می خواندند.
    8- مجسمه های اسکار در مراسمهای اولیه  از جنس برنز خالص با روکش طلا بود اما به دلیل کمبود فلز در طول جنگ جهانی دوم، این مجسمه ها از گچ رنگ شده ساخته می شد. پس از اتمام جنگ، آکادمی از دریافت‌کنندگان برای مبادله با نسخهٔ طلایی دعوت به عمل آورد.
    9- در حال حاضر مجسمه های اسکار از جنس آلیاژ بریتانیوم(مرکب از سرب،قلع و آنتی موان) و با روکش مس،نیکل،نقره و طلای 24 عیار است و قیمتی معادل 696 هزار دلار دارد.
    10- در شب مراسم اسکارتا زمانی که پاکت جوایز باز شود، مشخص نیست که دقیقا چه تعداد تندیس اهدا خواهد شد. اگرچه تعداد بخش ها و جوایز ویژه قبل از مراسم جشن مشخص است، اما در بعضی بخش ها احتمال بودن چندین برنده که در جایزه ای شریک هستند، وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو