عصر بازار

معاون بنیاد مسکن خبر داد؛

سیل زدگان وام ۵ و ۶ میلیون تومانی بلاعوض می‌گیرند

عصر اعتبار- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: برای بازسازی خانه های سیل زده در روستاها، ۵ میلیون و در شهرها ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

سیل زدگان وام ۵ و ۶ میلیون تومانی بلاعوض می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عزیزالله مهدیان در رابطه با واحدهای تخریب شده در سیل های اخیر در مناطق شهری و روستایی گفت: در سیل های اخیر که در 4 استان کشور صورت گرفته حدود 18 هزار و 100 واحد مسکونی صد در صد تخریب و در مناطق شهری و روستایی 28 هزار واحد دچار آبگرفتگی و خسارت جزئی شد.

    وی با اشاره به اینکه سیل در استان های فارس، کرمان، هرمزگان و بوشهر رخ داده است، گفت: بیشترین خسارت در شهرهای فارس، جهرم، داراب و کرمان صورت گرفته است.

    مهدیان تاکید کرد: افرادی که از تسهیلات نوسازی استفاده نکردند می توانند از تسهیلات بنیاد مسکن در بازسازی و نوسازی استفاده کنند، کار کارشناسی در این مناطق صورت گرفته و تسهیلات آماده پرداخت است.

    معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بنیاد مسکن کار نوسازی و پرداخت وام را آغاز کرده است، گفت: به محض تامین اعتبار از سوی دولت کار ارایه تسهیلات آغاز می شود اما بنیاد مسکن منتظر تامین اعتبار نیست و کار نوسازی را آغاز کرده است.

    وی اضافه کرد: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا به صورت رایگان برای خانه هایی که دچار تخریب شده نقشه تهیه کند تا افراد شروع به ساخت واحدهای خود کنند.

    مهدیان در رابطه با تسهیلات ارائه شده به واحدهای خسارت دیده گفت: برای بازسازی در مناطق شهری به ازای هر واحد 6 میلیون تومان کمک بلاعوض و 30 میلیون تسهیلات، در مناطق روستایی 20 میلیون تسهیلات و 5 میلیون کمک بلاعوض، واحدهای نیازمند تعمیر نیز در شهر و روستا 12 میلیون تومان تسهیلات و 2 میلیون کمک بلاعوض دریافت می کنند.

    این مقام مسئول افزود: سقف اعتبارات به نسبت خسارت پرداخت می‌شود.

    معاون بهسازی خانه های روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: بنیاد مسکن ستادی برای بازسازی در استانها دایر کرده و مردم مراجعه کنند تا سریعتر کار نوسازی صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو