عصر بازار

کمک ۷۴ میلیارد تومانی مردم به آسایشگاه کهریزک

عصر اعتبار- معاون مشارکت های مردمی موسسه آسایشگاه کهریزک، از کمک ۷۴ میلیارد تومان مردم در سال گذشته به آسایشگاه کهریزک خبر داد.

کمک ۷۴ میلیارد تومانی مردم به آسایشگاه کهریزک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، نادر مرادی در نشست خبری با اشاره به اینکه میزان کمک های مردمی در سال گذشته 74 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: کمک های مردم به آسایشگاه کهریزک از روش های مختلف صورت می گیرد.

    وی تصریح کرد: بخشی از کمک هایی که توسط خیرین و نیروکاران به آسایشگاه کهریزک می‌شود صرف هزینه های پوشاک، مواد غذایی و ... می‌شود.

    معاون مشارکت های مردمی موسسه آسایشگاه کهریزک  اضافه کرد: یکی از برنامه های موسسه دریافت اجناس دست دوم از سوی مردم است که این اجناس تبدیل به احسن در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

    مرادی ادامه داد: بخش دیگری از منابع درآمدی آسایشگاه کهریزک از محل اجاره و فروش املاک است که در این زمینه نیز خیرین و نیکوکاران همکاری  مطلوبی را داشته اند.

    وی با تاکید بر اینکه منابع درآمدی آسایشگاه کهریزک عمدتا از خیرین و بخشی از سوی دولت است، گفت: یکی از مشکلات آسایشگاه در خصوص پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل است که امیدوارم در سال آینده با تامین پشتوانه خوب این دغدغه و مشکل مرتفع شود.

    معاون مشارکت های مردمی موسسه آسایشگاه کهریزک اضافه کرد: باید شرکت ها و بنگاههای اقتصادی وظایف خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی به نحو مطلوب انجام دهند و در صورت انجام این کار بخش قابل توجهی از مشکلاتی آسایشگاه کهریزک برطرف می‌شود.

    مرادی اضافه کرد: همه مردم و شرکت ها و بخش های مختلف در حوزه سالمندی و معلولیت مسئولیت دارند و این در حالی است که در برخی از مواقع کمک به این افراد به فراموشی سپرده می‌شود.

    وی با بیان این جمله که سالمندان فردا، سالمندان امروز را دریابند ادامه داد: در بحث کمک به این افراد باید فرهنگسازی شود و احترام به سالمندان موضوعی است که باید مورد توجه تک تک اقشار جامعه قرار بگیرد.

    معاون مشارکت های مردمی موسسه آسایشگاه کهریزک اضافه کرد: در حال حاضر شرایط خوبی در مجموعه آسایشگاه کهریزک در خصوص ارائه خدمات به سالمندان و معلولان و همچنین بیماران ام اس وجود دارد و امیدواریم در آینده نیز این شرایط مطلوب تر شود.

    مرادی بیان کرد: کمک های مردمی به آسایشگاه کهریزک از طرق مختلف انجام می‌شود که از آن جمله می توان به پرداخت کمک ها از طریق شماره حساب 0108704413001 بانک ملی و شماره حساب 0102483467003 بانک صادرات انجام می‌شود.

    معاون مشارکت های مردمی موسسه آسایشگاه کهریزک تصریح کرد: یکی دیگر از منابع درآمدی آسایشگاه کهریزک از طریق صندوق های این مجموعه انجام می‌شود که عمدتا این صندوق ها در ایستگاههای مترو، مراکز درمانی و فروشگاهها تعبیه شده است ضمن اینکه هموطنان می توانند با مراجعه به دفاتر آسایشگاه کهریزک کمک های نقدی خود را به صورت سیستمی به این آسایشگاه کمک کنند.

    وی گفت: تمامی منابع جمع آوری شده در بخش های مختلف صرف هزینه های آسایشگاه کهریزک و مددجویان می‌شود.

    مرادی با بیان اینکه در سال 96 برنامه جدیدی از سوی آسایشگاه کهریزک طراحی شده است افزود: ما بنا داریم در سال آینده به سمتی حرکت کنیم که نیاز به خرید مایحتاج مددجویان آسایشگاه نداشته باشیم و مایحتاج مورد نیاز مددجویان از طریق مردم و شرکت های اقتصادی تامین شوند.

    وی افزود: طبق آمار بدست آمده میزان کمک های مردمی در سال 93، 63 میلیارد بوده و این رقم در سال 94 به 74 میلیارد تومان افزایش یافته است.

    مرادی تصریح کرد: از 63 میلیارد تومان سال 93 مردمی حدود 4 درصد هزینه پرداخت حقوق و سایر بخش های آسایشگاه شده است.

    معاون مشارکت های مردمی موسسه آسایشگاه کهریزک تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار و 600 پرسنل در سه شیفت کاری از سالمندان، معلولان و بیماران ام اس نگهداری می کنند.

    مرادی در پایان با اشاره به احداث مرکز نگهداری سالمندان در آسایشگاه کهریزک در محمدشهر کرج بیان کرد: در حال حاضر 40 درصد از این بنا انجام شده است و برای اتمام آن نیاز به 6 میلیارد تومان بودجه داریم که امیدواریم این رقم توسط خیرین و نیکوکاران تامین شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی