عصر بازار

قاچاق و سرقت تجاری۶۰۰ میلیارد دلاری در آمریکا

عصر اعتبار- کمیسیون حقوق معنوی آثار آمریکایی اعلام کرد که سهم کالاهای قاچاق، عدم رعایت حقوق کپی رایت برای نرم افزارها و نیز جاسوسی اقتصادی به ۶۰۰ میلیارد دلار در سال افزایش یافته است.

قاچاق و سرقت تجاری۶۰۰ میلیارد دلاری در آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، گزارش کمیسیون حقوق معنوی آثار آمریکایی نشان می دهد که زیان وارد شده به اقتصاد این کشور از طریق کالاهای قاچاق، عدم رعایت قانون معنوی نرم افزارها یا همان کپی رایت و نیز سرقت رموز تجاری 600 میلیارد دلار در سال است. 

    این در حالی است که این میانگین این رقم در سال های اخیر 225 میلیارد دلار بوده و اکنون به 600 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

    همچنین در این گزارش آمده که تنها سهم آسیب وارد شده به اقتصاد آمریکا به وسیله سرقت رموز تجاری بین 180 میلیارد تا 540 میلیارد دلار در سال است؛ ضمن اینکه کالاهای قاچاق هم بین 29 تا 41 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده ضربه وارد می کنند.

    البته عدم رعایت قانون کپی رایت هم ضرر 18 میلیارد دلاری را به اقتصاد این کشور وارد می کند. 

    دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا، ضرر وارد شده به اقتصاد این کشور در حوزه جاسوسی اقتصادی با هک کردن رایانه ها را در سال 2015 میلادی 400 میلیارد دلار اعلام کرد.

    البته کمیسیون حقوق معنوی آثار آمریکایی اعلام کرده که سهم کالاهای قاچاق مکشوفه چینی در ایالات متحده 87 درصد است و این موضوع نشان می دهد که دولت چین سرقت حقوق معنوی را تشویق می کند. 

    مقامات آمریکایی بر این باور هستند که انتقال غیرقانونی نوآوری آمریکایی یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی است که بر روی فضای رقابتی کسب و کار ایالات متحده تاثیر نامطلوبی می گذارد.

    در همین حال واحد جرائم دیجیتالی شرکت مایکروسافت هم به تازگی فعالیت خود را در حوزه تشخیص عوامل فروش نرم افزارهای قاچاق به صورت آنلاین یا تجارت الکترونیکی در سایت های اندونزیایی فعال کرده تا مانع از فروش غیرقانونی نرم افزارها شود و تا حدودی هم ضرر وارده به اقتصاد آمریکا را از این طریق کاهش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی