عصر بازار

زیر و بم سهام عدالت

سهم سهامداران همین حالا چقدر می ارزد؟

عصر اعتبار- ارایه صورتحساب سهام عدالت از هفته آینده آغاز می شودو ۴۷میلیون ایرانی می توانند با مراجعه به سامانه طراحی شده،آن را دریافت کنند.در این میان ارزش فعلی سهام عدالت دو میلیون تومان برآورد می شود.

سهم سهامداران همین حالا چقدر می ارزد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، دولت اعلام کرده که در هفته آینده، سامانه مرتبط با ساماندهی سهام عدالت را رونمایی خواهد کرد. سهامی که به عنوان یکی از طرح های عدالت اجتماعی در دولت نهم آغاز به کار کرد. در واقع دولت می خواست که در یک طرح اجتماعی برای کاهش فقر، سهامی را در اختیار مردم و دهک های درآمدی پایین جامعه قرار دهد تا توزیع ثروت به طور متوازن تری انجام گیرد؛ موضوعی که البته اگرچه طرح خوبی بود، اما نحوه اجرای آن به زعم بسیاری از کارشناسان تنها به بی صاحب ماندن برخی از بنگاههای اقتصادی واگذار شده تبدیل شد.

    در همان روزها، دولت وقت بر مبنای سیاستگذاری که انجام داد، به حدود 50 میلیون نفر سهام عدالت اختصاص داد، افرادی که تاکنون حدود دو میلیون نفر از آنها، در فهرست متوفیان قرار گرفته اند؛ اما سهامشان به وراث آنها می رسد. عده ای دیگر هم از قطار دریافت سهام عدالت جا ماندند و به نظر هم نمی رسد که به این زودی ها، ایستگاهی برای سوار شدن آنها به این قطار از سوی دولت در نظر گرفته شود.

    حال دولت حسن روحانی اعلام کرده که قرار است به دارندگان سهام عدالت و مشمولان قطعی دارنده این سهام، سود پرداخت کند و از هفته آینده هم قرار است که صورتحساب های مشمولان و دارندگان سهام عدالت، بر اساس نوبت بندی که انجام شده، صادر شود. در این میان بسیاری از مردم سوالات بسیاری در این زمینه در ذهن دارند و آنهایی هم که هنوز نمی دانند مشمول دریافت سهام عدالت هستند، دلشان می خواهند به صورت شفاف بدانند که چطور می توانند از حق و حقوق خود در این رابطه آگاهی یابند. بر این اساس خبرگزاری مهر در جدولی به سوالات احتمالی مردم در این رابطه به نقل از میرعلی اشرف پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی پاسخ داده است:

    همه چیز درباره سهام عدالت

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو