عصر بازار

اسکناس نو از ۲۰ اسفند به بانک ها می آید

احتمال به نتیجه رسیدن مذکرات مستر کارت تا پایان سال

عصر اعتبار- مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی گفت: از ۲۱ اسفندماه توزیع اسکناس نو آغاز خواهد شد و این در حالی است که به درخواست بانک ها از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین سقف برداشت افزایش خواهد یافت.

اسکناس نو از ۲۰ اسفند به بانک ها می آید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مسعود رحیمی سرپرست ریالی و نشر بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی در بیش از یک دهه گذشته تمهیداتی به منظور هدایت مردم به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی اندیشیده و اجرا کرده است، گفت: ابزارهای پرداخت الکترونیکی به دلیل مزایایی همچون کاهش قیمت هزینه تمام شده خدمت، انطباق بیشتر با مسایل زیست محیطی و سرعت بالای گردش مالی مورد توجه و استقبال مسئولان و مردم قرار گرفته است.

    رحیمی استقبال مردم از بانکداری الکترونیک را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه اقبال هموطنان در دریافت و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی قابل توجه و آمارها حاکی از کاهش 50 درصدی انتشار اسکناس نسبت به سال گذشته است. لیکن به دلیل نیازهای خرید پایان سال و همچنین تامین اسکناس نو، وجه نقد بیشتر مورد توجه است و این موضوع با افزایش مراجعات مردم به بانک ها نمود پیدا می کند، بر این اساس بانک مرکزی تمهیدات ویژه ای را برای این ایام اندیشیده است.
    سرپرست ریالی و نشر بانک مرکزی در خصوص تامین اسکناس نو در روزهای پایانی سال تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مبلغ 9 هزار میلیارد ریال اسکناس نو برای استان ها و 7 هزار میلیارد ریال برای تهران اختصاص یافته است که از تاریخ 21 اسفندماه توزیع آنها در بانک های عامل آغاز خواهد شد.
    وی تاکید کرد: درصورت نیاز و افزایش تقاضا، بانک مرکزی آمادگی تامین اسکناس نو بالاتر از سقف اعلامی برای تهران و سایراستان ها را دارد.
    رحیمی از 60 شعبه منتخب در تهران برای توزیع اسکناس خبر داد و گفت: بانک های ملی، صادرات، ملت، اقتصادنوین، سینا، سپه و پست بانک از شنبه هفته آینده اسکناس های 20، 50 و 100 هزار ریالی را در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.
    وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی شعب منتخب گفت: از یکشنبه 15 اسفندماه اطلاعات کامل شعب توزیع کننده اسکناس نو در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانی WWW.CBI.IR قرار می گیرد، ضمن آنکه بانک های عامل در استانها از طریق تارنمای اینترنتی خود اطلاعات لازم را اطلاع رسانی می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو