عصر بازار

مدیرکل فناوری بانک مرکزی:

شبکه بانکی در روزهای پایانی سال از مرز ۲۰۰ میلیون تراکنش می گذرد

عصر اعتبار- مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرد: روزهای پایانی سال، ثبت ۲۰۰ میلیون تراکنش روزانه در شبکه بانکی (شتاب و شاپرک) شکسته شود.

شبکه بانکی در روزهای پایانی سال از مرز ۲۰۰ میلیون تراکنش می گذرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این نشست خبری ناصرحکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی حجم تراکنش های بانکی نسبت به گذشته را رو به افزایش خواند و گفت: در حال حاضر که نزدیک به ایام پایانی سال هستیم 162 میلیون تراکنش در شبکه شتاب و شاپرک ثبت شده است و پیش بینی می شود در روزهای پایان اسفندماه به میزان 20درصد به حجم تراکنش ها افزوده شود.

    مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی وضعیت شبکه های پرداخت را پایدار و مناسب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه وضعیت شبکه های پرداخت، پایدار است و درصد تراکنش های موفق از 90 درصد سال های گذشته به 99.8 درصد رسیده است. ضمن آنکه فرآیند بهبود مستمر در کاربری خودپردازها وجود دارد و هر ساله از میزان تراکنش های ناموفق کاسته می شود.
    حکیمی با بیان اینکه سال گذشته بانک مرکزی تمهید موقتی در خصوص افزایش سقف برداشت از خودپردازها به منظور تسهیل مردم در دسترسی به وجه نقد اندیشید و اجرا کرد، افزود: در سال جاری نیز به بانک هایی که متقاضی استفاده از این تمهید هستند اجازه داده می شود از 20 اسفند 1395  الی 15 فرودین 1396 سقف برداشت از خودپردازهای خود را به میزان 500 هزار تومان افزایش دهند.
    وی تاکید کرد: افزایش سقف برداشت از خودپردازها شامل همه بانک ها نیست بلکه صرفاً بانک هایی که تقاضای این تمهید را به بانک مرکزی اعلام کنند، می توانند این خدمت را به مشتریان خود ارایه کنند.
    حکیمی خدمت دیگر بانک مرکزی در ایام پایان سال در حوزه نظام پرداخت را آزادی  بانک ها برای انتخاب ترکیب اسکناس ها در خود پردازها اعلام کرد.
    مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تامین اسکناس خودپردازها را در پایان سال از جمله اقدامات بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده وجه نقد خودپردازها در ایام پایانی سال توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد و مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو