عصر بازار

سخنگوی دولت در شورای اداری مازندران اعلام کرد :

۱۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در کشور پرداخت شد

عصر اعتبار- سخنگوی دولت گفت که تاکنون ۱۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای خروج از رکود به واحدهای صنعتی ، معدنی و کشاورزی کشور پرداخت شده است.

۱۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در کشور پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری مازندران در ساری افزود : در مجموع حدود 20 هزار بنگاه اقتصادی در این سه بخش تسهیلات بسته رونق تولید را دریافت کرده اند.
    دولت سال جاری 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای به حرکت در آوردن چرخ بنگاههای اقتصادی در بخش های صنعت ، معدن و کشاورزی اختصاص داد و برای هر استان نیز سهمیه تعیین کرد.
    پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت با تشکیل کارگروههای ویژه در تمامی استان های کشور از سه ماهه دوم سال آغاز شد که نتیجه آن حل مشکل نقدینگی بنگاههای اقتصادی فعال ، بازگشت ظرفیت های خالی مانده بنگاهها به تولید و همچنین تکمیل طرح های نیمه تمام اقتصادی و در نهایت کاهش نرخ بیکاری در کشور بوده است.
    معاون رئیس جمهوری همچنین تزریق اعتبار به طرح های نیمه تمام را یکی از اولویت های دولت برای توسعه استان ها دانست و گفت : دولت تاکنون در این بخش نیز به تعهداتش عمل کرده است.
    ** تحقق 60 درصدی درآمدهای پیش بینی شده
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : دولت در حالی توانست به تعهدات خودش مطابق با برنامه عمل کند که به دلیل کاهش قیمت نفت تنها 60 درصد از درآمد پیش بینی شده اش در سال جاری محقق شد.
    نوبخت درآمد پیش بینی شده دولت برای سال جاری را حدود 294 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : به دلیل کاهش قیمت نفت تنها حدود 178 هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.
    وی تاکید کرد : با وجود کاهش درآمد دولت ، مطالبات مردم افزایش یافته و این درآمدها متناسب با مطالبات مردم نبوده و دولت انتظار دارد تا با برنامه ریزی این مطالبات را در حد توان پاسخ دهد.
    نوبخت گفت : عجله دولت برای به نتیجه رسیدن توافق برجام برای باز شدن زنجیر تحریم ظالمانه از پای ملت بوده تا بتوانیم اقتصاد کشور را از مشکل نجات دهیم و این کار نیز انجام شده و مردم ما به حقوقشان رسیدند.
    **رشد 5 درصدی بدون نفت
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : بر اساس اعلان مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه سال جاری بدون احتساب نقت به 5 درصد رسیده است.
    وی نرخ رشد اقتصادی کشور را با احتساب درآمد نفتی در 9 ماهه سال جاری 7.2 درصد اعلام کرد.
    نوبخت همچنین نرخ رشد سه ماهه پائیز اقتصاد کشور را با احتساب نفت حدود 8.9 درصد اعلام کرد و گفت که میزان رشد بدون درآمد نفت نیز 6.4 درصد بوده است.
    ** ابلاغ 90 درصد از اعتبار سفر رئیس جمهوری
    سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد که تاکنون حدود 90 درصد از اعتبار سفر رئیس جمهوری به استان ها از جمله مازندران ابلاغ شده و 70 درصد از این اعتبار نیز به استان ها تخصیص داده شده است.
    وی اضافه کرد : دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند مطالبات مردم را محقق کند و دولت خود را در کنار مردم می داند.
    ** پرداخت حقوق کارکنان دولت از 15 تا 20 اسفند
    معاون رئیس جمهوری گفت که دولت بنا دارد تا حقوق اسفند ماه کارکنانش را از 15 تا 20 اسفند ماه پرداخت کند.
    وی افزود : پرداخت حقوق اسفند ماه از 15 اسفند برای کارکنان دولت شروع و تا بیستم حقوق تمام کارکنان پرداخت می شود.
    ** پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان مازنی
    سخنگوی دولت گفت که براساس توافق با بانک مرکزی خسارت دیدگان ناشی از بلایای طبیعی در استان مازندران در سال جاری تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند که نرخ تسهیلات برای روستانشینان 4 درصد و شهرنشینان نیز 5 درصد پیش بینی شد.
    نوبخت افزود : تسهیلات 2 هزار میلیارد ریالی مصوب برای کمک باغداران و دست اندرکاران باغی در این استان نیز از هفته آینده از طریق بانک کشاورزی پرداخت می شود.
    وی ادامه داد : با توافقی که با بانک مرکزی انجام شده ، دولت تمام تسهیلات پرداختی را ضمانت می کند و بانک عامل نیز موظف به پرداخت این تسهیلات شد.
    معاون رئیس جمهوری با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص 500 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید توافقی مرکبات در مازندران ، اظهار داشت که این کار نیز باید هر چه سریع تر از سوی بانک عامل اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی