عصر بازار

تورم ۱۶۶۰ درصدی

ذخائر ارزی ونزوئلا به کمتر از۱۱ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- بانک مرکزی ونزوئلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که ذخایر ارزی این کشور به طرز قابل توجهی به کمتر از ۱۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

ذخائر ارزی ونزوئلا به کمتر از۱۱ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر ، بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد که ذخایر ارزی این کشور به 10میلیارد و 500میلیون دلار کاهش یافته که تقریبا 7 میلیارد و 700میلیون دلار  آن به طلا است؛ این در حالی است که از این مقدار 7 میلیارد و 200میلیون دلار سهم بدهی این کشور در سال جاری میلادی است.

    البته حجم ذخایر ارزی ونزوئلا در 5 سال گذشته تقریبا 30میلیارد دلار گزارش شده بود که به دلیل مشکلات جدی اقتصادی کشور با روند نزولی روبرو شده است.

    همچنین میزان ذخایر ارزی ونزوئلا در سال 2015میلادی به 20میلیارد دلار کاهش یافت.

    به گفته کارشناسان اقتصادی، کاهش ذخایر ارزی ونزوئلا فقط موجب وخیم تر شدن بحران انسانی در این کشور می شود؛ ضمن اینکه تا کنون کمبود مواد غذایی و دارو را به دنبال داشته و افزایش سرسام آور قیمت ها را رقم زده است.

    بر پایه این گزارش، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که نرخ تورم ونزوئلا در سال جاری میلادی به یکهزار و 660درصد افزایش پیدا کند و این رقم برای سال 2018میلادی 2 هزار و 880درصد برآورد شده است.

    بر همین اساس، تورم این کشور موجب کاهش ارزش بولیوار (پول ملی ونزوئلا) شده؛ ضمن اینکه هزینه بالای دولت، مدیریت ضعیف در بخش زیرساخت ها و سطح بالای فساد به مشکلات اقتصادی این کشور گره خورده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی