عصر بازار

مدیر شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد

سرمایه ۶.۶ میلیارد یورویی برای اتمام ۱۲ پروژه هلدینگ خلیج فارس

عصر اعتبار- مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه این هلدینگ ۱۲ پروژه در دست اجرا دارد،گفت:میزان سرمایه مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها ۶.۲ میلیارد یورو است و میزان تولید این هلدینگ با اتمام پروژه‌های مذکور به ۴۰ میلیون تن می‌رسد.

سرمایه ۶.۶ میلیارد یورویی برای اتمام ۱۲ پروژه هلدینگ خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس، اظهار کرد: 12  پروژه در دست اجرا قرار دارد که پیشرفت آن ها بین 30 تا 90 درصد است و این پروژه‌ها تا پایان 1397 به تولید می‌رسند. پروژه بیدبلند خلیج فارس، ایلام، گچساران، لوردگان، صدف، هنگام و... از جمله این پروژه‌ها است  که محصولات متنوعی مانند اوره، آمونیاک، متانول و... تولید می‌کنند.

    وی ادامه داد: سال 1397 که 5 سال نخست هلدینگ خلیج فارس بر اساس منابع استراتژیک تمام می‌شود، میزان تولیدات این هلدینگ از 24 میلیون تن به 40 میلیون تن می رسد.

    مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس در مورد سرمایه مورد نیاز برای اتمام 12 پروژه مذکور توضیح داد: این پروژه 6.2 میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد که بخش عمده آن فاینانس است. برای این منظور هم با چین و ژاپن مذاکره شده و مذاکره با اروپا هم آغاز شده است. البته همزمان از صندوق توسعه هم استفاده می‌کنیم، اما 70 درصد هزینه برای طرح ها از طریق فاینانس یا مشارکت تامین خواهد شد.

    اشرف‌زاده در ادامه با اشاره به طرح‌های آینده هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد:برنامه‌ریزی برای 5 سال بعدی از سال گذشته آغاز شده و قرار است  از 1397 تا 2002 روی توسعه کار کنیم، زیرا استراتژی ما توسعه بوده و 70 درصد منابع روی توسعه متمرکز شده است، البته همزمان هم بهبهود وضعیت جاری صورت می‌گیرد.

    وی افزود: برای سال 1397 به بعد چند طرح در دست مطالعه و مهندسی داریم که به سه بخش تقسیم می‌شود. یک بخش اجرای طرح های جدید است، یک بخش طرح‌های پایین دست است و بخش دیگر افزایش ظرفیت‌ها است. ما به دنبال ظرفیت 10 میلیون تن هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی