عصر بازار

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران:

پرداخت ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان

عصر اعتبار- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران، از پرداخت بیش از ۵۱ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مازندران خبر داد.

پرداخت ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایلنا، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران، از پرداخت بیش از 51 میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مازندران خبر داد و گفت : این میزان  وام 41 میلیارد از محل بانک ها و حدود 10 میلیارد از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد بوده است.
    رضا نوروزی جعفری درسخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز ساری با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امام خمینی(ره) به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در 14 اسفند 57 ، اظهار داشت: این نهاد انقلابی درمحومیت زدایی در جمهوری اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.
    وی افزود : امام (ره) رسیدگی به فقرا  رایکی از اصول  اساسی انقلاب اسلامی برشمرده است که در حال حاضر این نهاد با تلاش جهادی و مضاعف در راستای تحقق این امرقدم های موثری را بر می دارد.
    مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ، گفت: 63 هزار خانواراز ابتدای سال 95 تحت پوشش کمیته امداد بودند که این میزان به 56 هزار خانواربه دلیل توانمند سازی آنان کاهش پیدا کرده است .
    وی  با اعلام اینکه ، 5 هزار خانوار از خدمات مستمر این نهاد بهره مند می شوند، گفت: این خانوارها شامل 120 هزار نفر هستند که 50 هزار نفر آن را سالمندان تشکیل می دهند.
    نوروزی ، افزود: 36 هزار زن سرپرست خانوار، هشت هزار دانش آموز ویکهزار 800 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد مازندران هستند، افزود: از این تعداد مدد جو 5 هزار نفر در خانه های استیجاری زندگی می کنند.
    وی به مشکلات مددجویان در بخش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد  و گفت: کمک معشیت و تغذیه روزانه مددجویان از جمله مشکلاتی است که نیاز به توجه بیشتر دارد.
    نوروزی هزینه های تحصیلی و فرهنگی مددجویان کمیته  امداد را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت:   متاسفانه در سالهای اخیر با افزایش تورم در حوزه فرهنگی و تحصیلی کشور، مددجویان ما نتوانستند در برخی از موارد مدارج علمی را طی کنند.
    وی تامین مسکن فقرا و مددجویان را از دیگر مشکات پرهزینه این قشر از جامعه نام برد و ادامه داد: برخی از این مددجویان از وجود مسکن سالم و مقائم بی بهره هستند وحدود 13 هزار نفر از این افراد دارای مسکن های نامقاوم هستند .
    مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه بیش از 20 هزار از خانه های مددجویان نیاز به تعمیر و مرمت دارد ،گفت: این افراد هنگام نزول باران با مشکلات آبگرفتی منازل خود مواجه می شوند.
    وی هزینه ازدواج خانواده های مددجو  و سلامت را از مشکلات دیگر این نهاد عنوان کردو افزود: هزینه های جهزیه و ازدواج  و مشکلات درمانی از چالش هایی است که در این حوزه مشهود است.
    کم ارزش بودن دارایی ها مدجویا ن از دیگر مشکلاتی است که خانواده های  تحت پوشش کمته امداد با آن مواجه هستند بویژه در مناطق روستایی که به دلیل عدم کشت و زرع در این زمین ها ، مددجویان دچار مشکلاتی در زندگی آنان می شود.
    نوروزی با اعلام اینکه کمترین میزان طلاق در بین خانواده های مددجو اتفاق می افتد این امر را ناشی ازارائه آموزش های پیش از ازدواج به زوج های مورد حمایت کمیته امداد، سخت کوشی و قناعت نام برد.
    وی با بیان اینکه از ابتدای سال 95 تاکنون تا پایان آذر ماه ،  حدود 2هزار جهزیه به نوعروسان اهدا شده است ، گفت:همچنین دراین مدت بیش از 6 هزار وام قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است .
    نوروزی ، ادامه داد: ماهیانه  220 میلیارد تومان خدمات در قالب مستمری بگیران به مددجویات تحت پوشش کمیته امدا پرداخت می شود.
    وی از پرداخت بیش از 51 میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مازندران خبر داد و گفت : این میزان  وام 41 میلیارد از محل بانک ها و حدود 10 میلیارد از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد بوده است.
    نوروزی ، 1300 مورد کمک هزینه دانشجویی را ازاقدامات کمیته امداد مازندران نام برد و افزود: تاکنون بیش از 2 هزار نفراز مددجویان  با حمایت کمیته امداد به مشهدمقدس، قم و عتبات عالیات رهسپار شدند.
    وی به بیش از 18 هزار مشاوره فردی و گروهی به خانواده های تحت پوشش امداد اشاره کرد و گفت ، بیش از یکهزار و 850 مسکن مدجویان تعمیر و مرمت شده است.
    نوروزی از ساخت 200 باب مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امدادخبر داد و افزود: مقرر شد تا این میزان ساخت مسکن را به 290 باب افزایش دهیم.
    وی افزایش ساخت مسکن را از اهداف مهم برای سال آتی عنوان کرد و گفت: کمیته امداد فعالیت خود را برای توانمند سازی ابعاد مختلف نظیر مشاوره، کاهش اضطراب خانواده ، آموزش های فرهنگی عنوان کرد.
    نوروزی ایجاد اشتغال را از اهداف مهم کمیته امداد نام برد  و گفت: در سال بیش از 4 هزار شغل ایجاد شده است .
    مدیر کل کمیته امداد مازندران خواست تا افرادی که توانایی فکری، اقتصادی دارند در کمک به همنوع و مستمندان از هیچ کمکی دریغ نکنند.
    رسیدگی به نیازمندی های خانوادگی به ویژه در حوزه محلات  راامری ضروری دانست و گفت: این امر سبب کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی