عصر بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی:

دریافت «مالیات بر مصرف» در حلقه آخر، ایجاد تنش می‌کند

عصر اعتبار- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: صندوقهای مکانیزه فروش از قوانینی همچون قانون مقررات صنفی، قانون برنامه پنجم توسعه و قانون اصلاح مالیاتهای مستقیم که به طور واضح ذکر شده پیروی می کند .

دریافت «مالیات بر مصرف» در حلقه آخر، ایجاد تنش می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کامل تقوی نژاد در ارتباط تلفنی با بخش خبر 21 ادامه داد : به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق، بندی به این قانون اضافه شده که طبق آن مصرف مالیات بر ارزش افزوده، یک مصرف نهایی است.

    تقوی نژاد تصریح کرد: با توجه به برداشتهایی که از این موضوع می شود، در حلقه های مختلف قیمت اولیه در می آِید و برداشتی دیگر مبنی بر این است که مالیات بر ارزش افزوده در حلقه آخر از مصرف کننده دریافت شود.

    او گفت: اگر برداشت مبنی بر این باشد که مالیات در حلقه  آخر از مصرف کنندگان دریافت گردد، ایجاد تنش خواهد کرد؛ ما زمان کافی برای تجهیز 5میلیون واحد صنفی به کامپیوتر و دفاتر رایانه ای و آموزشهای لازم در پایان سال نداریم. 

    تقوی نژاد افزود: اگر این بند از قانون تصویب شود سازمان ما به شدت مخالف این بند است و این را زمینه برای بروز مشکلات میان اصناف می داند؛ ما یا امیدواریم که این بند تصویب نشود یا اینکه تغییراتی در بند یاد شده ایجاد شود.

    وی افزود: از طرف دیگر بخشی از درآمد شهرداریها از مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود که با اجرایی شدن این بند، شهرداریها هم ریالی نمی توانند مالیات دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی