عصر بازار

جهانگیری:

ایران در گروه کشورهای با تورم تک ‌رقمی خواهد ماند

عصر اعتبار- معاون اول رئیس‌ جمهوری با اشاره به تداوم کاهش نرخ تورم در سه سال گذشته، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایران در جرگه کشورهای با تورم تک رقمی خواهد ماند.

ایران در گروه کشورهای با تورم تک ‌رقمی خواهد ماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین بهره برداری از فاز دوم کارخانه سیمان مارگون بویراحمد در استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: در سال 95 و 94 با وجود کاهش بهای جهانی نفت، ایران به رشد خود در زمینه اقتصاد ادامه داد و شاخص‌های مختلف اقتصادی گویای این مهم است.
    وی گفت: ایران تنها کشوری بود که توانست در سال‌های 94 و 95 روند با ثبات و اقتصاد رو به ‌پیشرفت خود را ادامه دهد.
    معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برخی شاخص‌های اقتصاد کلان کشور، افزود: نرخ ارز در 2 سال گذشته ثبات داشت و تورم کاهنده همچنان به روند کاهشی خود ادامه داد به گونه‌ای که هم اینک به 6.8 درصد رسیده است.
    جهانگیری عنوان کرد: امیدواریم این روند همچنان تداوم داشته باشد و این موفقیت را در کارنامه دولت تدبیر و امید ثبت کنیم و با تداوم و ثبات آن به گروه کشورهای دارای تورم یک رقمی بپیوندیم.
    وی ادامه داد: رشد اقتصادی 9 ماهه ایران به 7.2 درصد رسید که این رقم در منطقه و جهان از جمله بالاترین رشدهاست.
    وی اظهار داشت: رشد اقتصادی پاییز 95 نسبت به پاییز 94 به 8.9 درصد رسیده بود که نتیجه درخشانی از عملکردهای دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
    معاون اول رئیس جمهوری گفت: رشد اقتصادی در بخش کشاورزی به 5.7 درصد، صنعت به 10.5 درصد و خدمات به 5.4 درصد و نرخ رشد اقتصادی بدون نفت نیز به پنج درصد رسید.
    وی افزود: تاکنون 22 هزار واحد صنعتی موفق به دریافت تسهیلات رونق و خروج از رکود شده‌اند.
    جهانگیری ادامه داد: 33 طرح مهم صنعتی در سال جاری به بهره برداری رسید که سیمان مارگون بویر احمد یکی از این طرح‌هاست که امروز افتتاح شد.
    وی اظهار داشت: در نفت و گاز یکی از درخشان‌ترین سال‌های تاریخ جمهوری اسلامی را پشت سر گذاشتیم به ‌گونه‌ای که بیش از 10 میلیارد دلار در نفت و پتروشیمی در سال اخیر بهره برداری شد.
    وی عنوان کرد: 12 پتروشیمی با 9 میلیون تن تولید از جمله این طرح‌های مهم است که به ظرفیت اقتصادی کشور اضافه شده است.
    معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: در کشاورزی پس از خودکفایی در محصولات عمده در حال یافتن بازارهای خارجی برای صادرات هستیم.
    جهانگیری عنوان کرد: سال جاری 11.5 میلیون تن گندم با قیمت 12 هزار و 700ریال از کشاورزان خرید کردیم که این رقم در سال 91 حدود 2 میلیون تن با قیمت چهار هزار و 200 هزار ریال بود.
    وی گفت: دولت تدبیر و امید با این قیمت و میزان خرید 17.4 برابر سال 91 به کشاورزان پول پرداخت کرده است.
    جهانگیری افزود: یکی از هدف‌های عمده دولت در این زمینه کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی بود.
    وی اظهار داشت: حدود 6 میلیون تن در سال 92 گندم وارد کشور کردیم اما اکنون دنبال صادرات این محصول به خارج هستیم.
    وی گفت: هم اینک هشت میلیون تن گندم در انبارهای کشور ذخیره است در حالی که در سال 92 برخی استان‌ها تنها برای سه روز گندم در انبارها داشتند.
    وی بیان کرد: امنیت غذایی مردم با پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأمین شده است.
    جهانگیری تصریح کرد: بخش خصوصی داخلی و خارجی با امنیت خاطر در ایران سرمایه گذاری می‌کند چون همه به این باور رسیده‌اند که ایران، جزیره امن در منطقه‌ای ناامن است.
    معاون اول رئیس‌جمهوری بیان کرد: تاکنون هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است که باید تبدیل به واحدهای مختلف اقتصادی و تولیدی شود.
    فاز دوم کارخانه سیمان مارگون کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت روزانه سه هزار و 300 تن امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
    اشتغالزایی کارخانه سیمان مارگون به صورت مستقیم افزون بر 300 نفر و غیر مستقیم حدود 700 نفر است.
    میزان سرمایه گذاری این کارخانه تولیدی افزون بر چهار هزار میلیارد ریال است که حدود 35درصد از اعتبار هزینه شده از سهم آورده سرمایه گذار و 65درصد دیگر نیز با مشارکت بانک عامل بوده است.
    عملیات اجرایی کارخانه سیمان مارگون در سال 89 آغاز شد.
    مارگون در 50 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی