عصر بازار

سامانه متمرکز بازرسی الکترونیک بانک توسعه تعاون رونمایی شد

عصر اعتبار: سامانه متمرکز بازرسی الکترونیک بانک توسعه تعاون با حضور عضو هیئت‌مدیره، مدیران ستادی و بازرسین رونمایی شد.

سامانه متمرکز بازرسی الکترونیک بانک توسعه تعاون رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سیدباقرفتاحی عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در مراسم رونمایی از این سامانه بابیان این مطلب که گسترش بانکداری الکترونیک ازجمله برنامه‌های مهم بانک در سال جاری به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه گام مثبتی در جهت افزایش ضریب نفوذ بانکداری الکترونیک در بانک خواهد بود.

وی ضمن برشمردن محورهای اصلی برنامه‌های بانک ارسال جاری شامل جذب منابع، کاهش مطالبات غیر جاری و گسترش بانکداری الکترونیک خاطرنشان کرد: ارائه 70 درصد تسهیلات به تعاونی‌ها و 30 درصد به سایر بخش‌ها ازجمله مواردی است که در اساسنامه به آن اشاره‌شده است و بانک در ارائه تسهیلات ملزم به رعایت آن می‌باشد.

عضو هیئت‌مدیره ازجمله مواردی که بازرسین باید مدنظر داشته باشند به رعایت ارائه تسهیلات در کلیه بخش‌های اقتصادی شامل، مسکن، کشاورزی، صنعت و غیره اشاره نمود و افزود: همچنین رعایت نسبت دارایی‌های ثابت به حقوق صاحبان سهام و آگاهی از بخشنامه‌ها ازجمله مواردی است که باید پیگیری گردد.

در ادامه ذوالفقاری مدیر امور بازرسی، دانش، اخلاق و مهارت را 3 ضلع حرفه‌ای گرایی عنوان کرد و افزود: مقوله اخلاق به‌عنوان اولین وجهه مهارت‌های انسانی در مواجهه با اجتماع و مسئولیت‌های اجتماعی فرد به شمار می‌آید و پس‌ازآن کسب دانش و مهارت قرار دارد.

مدیر امور بازرسی با اشاره به اهمیت بحث ITدر استفاده از این سامانه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه کاهش هزینه‌ها، پایش دقیق‌تر دیتاها و همچنین کنترل دقیق از راه دور را ایجاد خواهد کرد و بازرسین با آموزش استفاده از این سیستم به‌راحتی می‌توانند مستندسازی و گزارش‌گیری را انجام دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم از بازرسین نمونه تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی