عصر بازار

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه کمیته امداد خبرداد:

پرداخت بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان

عصر اعتبار- مدیر عامل صندوق قرض الحسنه کمیته امداد با اعلام این که در ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات وام قرض الحسنه به متقاضیان و نیازمندان پرداخت شد،‌ گفت: صندوق قرض الحسنه امداد به شبکه شتاب کشور متصل است.

پرداخت بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ه)‌، علی نور محمدی، با بیان اینکه مجوز فعالیت صندوق قرض الحسنه کمیته امداد از سوی بانک مرکزی در تیر ماه سال جاری برای ارائه تسهیلات بیشتر به نیازمندان اخذ شده است،گفت: از مجموع افتتاح 33 شعبه مصوب شده 30 شعبه صندوق قرض الحسنه در هفت ماهه نخست امسال آغاز به کار کرده اند که میانگین هزینه های تجهیز، بازسازی، اجاره‌بهاء، رهن شعب و مدیریت امور شعب برای هر شعبه 307 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.
    وی به میزان مبلغ وام های پرداختی از صندوق به نیازمندان اشاره کرد و افزود: طی 11 ماهه سال جاری تاکنون بیش از 550 میلیارد تومان تسهیلات وام قرض الحسنه با مشارکت خیران به متقاضیان و نیازمندان پرداخت شده است که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بالغ بر 80 میلیارد تومان(17 درصد) افزایش یافته است.
    مدیر عامل صندوق قرض الحسنه کمیته امداد در خصوص شرایط ضمانت ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان گفت: آئین‌نامه‌ ضمانت این تسهیلات با رویکرد تسهیل در ضمانت وام‌ها در اوایل اسفند ماه ابلاغ شده است.
    وی افزود: این وام‌ها به صورت کلی در قالب کارگشایی مددجویی تا سقف سه میلیون تومان و برای ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد تا سقف پنج میلیون تومان، برای تعهد کسر از مستمری و یک فقره چک یا سفته از وام گیرنده قابل پرداخت است.
    نورمحمدی به سپرده گذاری کارکنان کمیته امداد در صندوق قرض الحسنه امداد اشاره و مطرح کرد: تاکنون بیش از سه هزار نفر از کارکنان کمیته امداد( بیش از 22 % ) در شعب مختلف صندوق قرض الحسنه در سراسر کشور با هزینه ای بیش از 420 میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند.
    مدیر عامل صندوق قرض الحسنه کمیته امداد با اشاره به اتصال صندوق قرض الحسنه امداد به شبکه‌ شتاب تصریح کرد : با پیاده‌سازی این راهکار مهم هر شعبه از صندوق مانند شعب بانک‌های متصل به شبکه‌ شتاب، تمامی خدمات متداول در شبکه‌ بانکی کشور را به مشتریان خود ارائه می کند.
    استان‌های خراسان رضوی، گیلان و خراسان شمالی، رتبه‌های اول تا سوم سپرده گذاری کارمندان کمیته امداد در صندوق قرض الحسنه امداد را برای کمک به نیازمندان به خود اختصاص داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی