عصر بازار

وزیر کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

افزایش پلکانی حقوق حداقلی بگیران تامین اجتماعی

عصر اعتبار- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از پرداخت به موقع حقوق و عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در تلاشیم سال آینده حقوق حداقلی‌بگیران تامین اجتماعی را نیز همانند بازنشستگان کشوری به صورت پلکانی افزایش دهیم.

افزایش پلکانی حقوق حداقلی بگیران تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در حاشیه جشنواره نیکوکارآفرین و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته موسوم به نیکوکاری از مدیران کارآفرین موفق در استان تهران تقدیر کردیم، گفت: در فصل بهار و تابستان امسال در غرب و شرق تهران 100 هزار شغل اولی داشتیم و آمارها افزایش سه درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

    وی افزود: اگر در پاییز و زمستان هم سه درصد رشد داشته باشیم، در کنار رشد چهار درصدی فصل بهار و تابستان امسال می‌توان گفت موفق به افزایش 7 درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی جدید در نتیجه رشد اشتغال شده‌ایم.

    وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌های اشتغال ما به خوبی پاسخ می‌دهد، گفت: البته برنامه اصلی دولت اشتغال فراگیر است و ایجاد شغل در مناطق  محروم را دنبال می‌کند. در تهران بیشتر مشاغل کارخانه‌ای رشد کرده‌اند و تصور می‌کنم اگر با همین سیاق پیش برویم، آمار اشتغال ما نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد رشد داشته باشد.

    ربیعی با اشاره به اینکه از سازمان‌های مردم نهاد موفق که در زمینه تحصیل کودکان کار تلاش کردند نیز تقدیر کردیم، گفت: بازماندگی از تحصیل کودکان در مناطق مختلف علل متفاوتی دارد و ما تلاش کردیم برای رفع این مشکلات با موسسات خیریه و نهادهای دیگر نیز تعامل و همکاری داشته باشیم.

    وی همچنین به بخشنامه‌ای مبنی بر شمولیت استفاده از مرخصی زنان باردار برای زنانی که از بهزیستی فرزند قبول می‌کنند نیز اشاره کرد و گفت: درست است که فرزندخوانده این زنان لزوما نوزاد نیستند و حتی دو تا سه سال دارند اما برای آمیختگی بیشتر مادر و فرزند تشخیص دادیم که این مرخصی شامل حال آنها بشود.

    وزیر کار و رفاه اجتماعی درباره پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: مشکلی در پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان نداریم و تامین اعتبار لازم صورت پذیرفته و حقوق و پاداش آنها به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

    ربیعی افزود: امسال حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی افزایش دادیم و برای ادامه این طرح در سال آینده نیز 1000 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. به دنبال آن هستیم تا بتوانیم پس از تسویه مطالبات و معوقات تامین اجتماعی در سال آینده با پولی که ذخیره می‌کنیم، حقوق حداقلی‌بگیران تامین اجتماعی را نیز به صورت پلکانی افزایش دهیم.

    وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره معوقات مراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: پیگیر هستیم تا این معوقات را تسویه کنیم و امیدواریم با چهار ماه تاخیر که روال معمول است، به سال جدید برویم.

    نگاه قجری به خزانه نداریم

    وی همچنین در این همایش به برخی اظهار نظرها علیه دولت یازدهم پاسخ داد و گفت:امروز شخصی اظهارنظرهایی کرده بود، در حالی که باید بگویم سنتم هیچ‌گاه سیاسی نبوده است و بالاترین کنش سیاسی‌مان این بوده است که مردم راضی باشند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نگاه قجری به خزانه نداریم، گفت: بیش از ٧۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در دولت قبل به دست آمد اما شغلی ایجاد نشد. دولت روحانی دولت ساکت و کم‌صدایی است. قرار نیست شروع کنیم و اطلاعیه بدهیم که اینها قجری به خزانه نگاه می‌کنند. کسی که سازمان برنامه را منحل می‌کند قجری نگاه می‌کند یا ما؟ هر چند ما مدعی نیستیم آبادانی ایجاد کردیم و باید خیلی کار کنیم.

    ربیعی اظهار کرد: در سال 91 روند تغییر نرخ بیکاری مشخص است. فقط 100 هزار شغل در غرب و شرق تهران ایجاد کردیم. دوره شما در دولت قبل 67 درصد بازنشسته‌ها حقوقشان از نرخ تورم پایین افتاد و برای جبران آن، دولت یازدهم در سال اول 31 درصد، در سال دوم 20.7 و در سال سوم 15.6 درصد حقوق را افزایش داد.

    ربیعی خطاب به منتقدان ادامه داد: قدرت خرید مردم در دوران شما در دولت قبل نابود شد. آن تورم اگر ادامه می‌یافت معلوم نبود شاخص‌های ما کجا بود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تامین اجتماعی با 4000 میلیارد تومان بدهی در سال 84 روبه‌رو بودیم که در ابتدای دولت به 60 هزار میلیارد تومان رسید و حالا نمی‌شود آن را کنترل کرد، گفت: در چنین وضعیتی بودیم. چه کسانی شب انتخابات دستمزدها را بدون هیچ عقبه‌ای افزایش دادند؟ در این فرصت، در مورد حملات به دولت در صدد پاسخگویی نبودم و فکر می‌کردم وزارتخانه‌ام به دور از حاشیه باید امور اقشار پایین را پیش ببرد اما بدیهیات را نمی‌توان پنهان کرد.

    وی افزود: امروز 29 هزار و 401 واحد تولیدی بررسی شدند و ما فکر می‌کنیم به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم.

    ربیعی به ایجاد پایگاه اطلاعاتی رفاهی اشاره کرد و گفت: متوجه شدیم 125 هزار کودک به مدرسه نمی‌روند. اطلاعات اینها را از هدفمندی گرفتیم و با والدینشان تماس گرفتیم که علت نرفتن کودکشان را به مدرسه جویا شویم. خوشحال بودند که کسی از دولت با آنها تماس گرفته است. در سیستان و بلوچستان 25 هزار کودک داشتیم که به مدرسه نمی‌رفتند. ما در تلاشیم با همکاری خیران و سایر نهادها این مشکلات را رفع کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو