عصر بازار

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی:

کسری صندوق تامین اجتماعی ۵۶۰ هزار میلیارد ریال است

عصر اعتبار- مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی می گوید، میزان کسری صندوق تامین اجتماعی در سال ۱۳۸۴ معادل ۴۰ هزارمیلیارد ریال (۴ هزار میلیارد تومان) بود و در سال ۱۳۹۲ به ۶۰۰ هزار میلیارد ریال (۶۰ هزارمیلیاردتومان) رسید.

کسری صندوق تامین اجتماعی ۵۶۰ هزار میلیارد ریال است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،«تقی نوربخش» شامگاه شنبه در جشنواره « نیکو کارافرین» که در مجموعه تلاش با تاکید بر تجلیل از مدیران اقتصادی اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی برگزار شد، با اشاره به اینکه صندوق تامین اجتماعی 42 میلیون نفر را در کشور تحت پوشش دارد، درباره پرداختی های ماهیانه این صندوق گفت: در صورتی که 18 هزار میلیارد ریال (1800 میلیارد تومان) عیدی سالیانه را در نظر بگیریم ، با 34 هزارمیلیارد ریال(سه هزار و 400 میلیارد تومان) حقوق مستمری بگیران و دو هزار و 200 میلیارد ریال(220 میلیاردتومان) بیمه بیکاری ماهیانه، این صندوق بالغ بر54 هزار میلیارد ریال( پنج هزار و 400 میلیاردتومان) پرداختی دارد، به عبارتی یک سوم بودجه صندوق به مردم پرداخت می شود.
    وی گفت : صندوقی که تشکیل می شود تا 30 سال دریافت کننده است و بیمه و مستمری پرداخت نمی کند. باید هم اکنون 2 میلیون مستمری بگیر می داشتیم اما هم اکنون سه میلیون مستمری بگیر داریم . در واقع یک میلیون مستمری بگیر در دولتهای نهم و دهم از طریق بازنشستگی پیش از موعد اضافه شدند.
    نوربخش میزان پرداختی های صندوق را بیش از میزان نقدی یارانه ها اعلام کرد و گفت: سازمانی که در آن امثال بابک زنجانی ها بودند،فکر کنید با چه مشکلاتی مواجه شده است. در این سازمان به شکل غیر قانونی از کسی فیلم می گرفتند و در مجلس شورای اسلامی به نمایش می گذاشتند.
    مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی می گوید، 24 هزار پرونده معوقه در سازمان تامین اجتماعی بود که هم اکنون به 300 پرونده کاهش یافته است.
    نوربخش با تاکید بر اینکه هرچه فضای کسب و کار بهبود یابد به نفع سازمان تامین اجتماعی است زیرا روی منابع و مصارف صندوق تاثیر دارد، اقتصاد مقاومتی را یکی از بهترین راهکارها برای افزایش توان داخلی بر شمرد و گفت: توانمندی داخلی برای ایجاد اشتغال را کارافرینان می توانند ایجاد کنند.
    نوربخش تلاش های صندوق تامین اجتماعی را در حوزه های پتروشیمی، دارو و دیگر صنایع در سه سال اخیر بی نظیر دانست و گفت: تعداد 24 دارو با استفاده از فناوری برتر به مرحله تولید صنعتی رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی