عصر بازار

طبق طرح پیشنهادی دولت ترامپ؛

بودجه کمک های خارجی آمریکا کاهش می یابد

عصر اعتبار- رئیس اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید روز شنبه تأیید کرد که دولت ترامپ اواخر ماه میلادی جاری طرحی برای «کاهش نسبتاً چشمگیر» در میزان کمکهای خارجی آمریکا به کنگره ارائه خواهد کرد.

بودجه کمک های خارجی آمریکا کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، رئیس «اداره مدیریت و بودجه» کاخ سفید روز شنبه تأیید کرد که دولت ترامپ تا اواخر ماه میلادی جاری طرح خود برای «کاهش نسبتاً چشمگیر» در میزان کمکهای خارجی آمریکا را به کنگره ارائه خواهد کرد.

    خبرگزاری رویترز و سایر رسانه های خبری اواسط هفته گذشته گزارش دادند که دولت آمریکا قصد دارد طرحی برای کاهش یک سومی بودجه «وزارت امور خارجه» و «آژانس توسعه بین الملل» به کنگره ارائه نماید.

    «میک مولوانی» رئیس اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید روز شنبه به خبرگزاری فاکس نیوز گفت: «ما درصدد آنیم که طرح کاهش کمکهای خارجی را پیشنهاد دهیم و همچنین طرحی برای هزینه نمودن این پولها [کمکهای خارجی] در داخل ارائه نماییم».

    مولوانی گفت که کاهش بودجه کمکهای خارجی، به دولت آمریکا کمک خواهد کرد تا طرح افزایش 54 میلیارد دلاری بودجه نظامی خود را عملی نماید.

    این نماینده پیشین کارولینای جنوبی و رئیس کنونی اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید گفت: «پیام مهم آن خواهد بود: صرف پول کمتر در خارج به معنای اختصاص پول بیشتر به داخل است».

    گفتنی است که آمریکا سالانه بیش از 50 میلیارد دلار به وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین الملل این کشور اختصاص می دهد؛ در حالیکه بودجه سالانه پنتاگون مبلغی بالغ بر 600 میلیارد دلار است!

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی