عصر بازار

دکتر لاریجانی در دیدار با همتای سریلانکایی:

داد و ستد بانکی، لازمه توسعه روابط میان دو کشور است

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی دادوستد بانکی را لازمه توسعه روابط میان دو کشور دانست .

داد و ستد بانکی، لازمه توسعه روابط میان دو کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیروز(شنبه، 14 اسفندماه) در دیدار با کارو جایاسوریا رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا اظهار داشت: از دیرباز میان دو کشور روابط حسنه ای وجود داشته و اندک وقفه ای که در روابط به خاطر تحریم ها ایجاد شد، در حال حاضر می تواند با توافق هسته ای مجددا گسترش پیدا کند.

    وی افزود: داد و ستد بانکی لازمه توسعه روابط میان دو کشور است و امیدواریم از تمام ظرفیت های خوبی که برای گسترش همکاری با سریلانکا وجود دارد استفاده شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بر همین اساس تصریح کرد: ایران پروژه هایی را در سریلانکا به اتمام رسانده و برخی از آنها را نیز در دست اجرا دارد که کارهای خوبی بوده است که نمونه آن برق رسانی به استان ها بود که کار آن به اتمام رسید و ساخت نیروگاه 120 مگاواتی که نیمه کاره مانده و امیدوارم با تامین بودجه آن زودتر به اتمام برسد.

    رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا: علاقمندی سریلانکا به خرید نفت و صادرات چای به ایران

    در ادامه این دیدار، «کارو جایاسوریا» رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا ضمن قدردانی از ایران به دلیل برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، اظهار داشت: کشور سریلانکا همیشه علاقمند به توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

    رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا افزود: کشور ما علاقمند به خرید نفت از ایران بوده و همچنین تمایل دارد باتوجه به توافقنامه هسته ای، مجددا صادرات چای به ایران را از سر بگیرد.

    وی ادامه داد: همچنین دولت ما تلاش دارد هر چه سریع تر نسبت به پرداخت بدهی های خود به جمهوری اسلامی ایران اقدام کند و ما در این سفر راهکارها و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه خواهیم داد.

    رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا در پایان با اشاره به پروژه های مشترکی که با اهداف بلندمدت وجود دارد، بیان داشت: قصد توسعه حوزه گردشگری میان ایران و سریلانکا و پذیرش تعداد بیشتری از گردشگران در کشور خود را داریم و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو