عصر بازار

وزیر اقتصاد فرانسه خبر داد

فرانسه برای سرمایه‌گذاری در ایران وام می‌دهد

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفت: کشورش سرگرم بررسی برنامه‌هایی برای اعطای وام مستقیم به شرکت‌هایی است که مایل هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

فرانسه برای سرمایه‌گذاری در ایران وام می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، میشل سپن که برای یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در وزارتخانه حضور پیدا کرده بود، به خبرنگاران گفت: ما تلاش می‌کنیم به شرکت‌هایی که مایل هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، کمک کنیم و آنها قادر خواهند بود برای دریافت وام درخواست کنند، اما این امکان هنوز فعال نشده است.

    شرکت‌های فرانسوی در میان شرکت‌های بین‌المللی بودند که پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای و رفع تحریمهای غربی به ایران بازگشتند، اما مشکلات فاینانس مانع اجرای برخی از پروژه‌های زیرساخت مهم شده است.

    بزرگترین بانک‌های فرانسه تمایلی به دلیل تحریمهای یکجانبه آمریکا و عدم دسترسی ایران به وام دهندگان بین المللی بزرگ، به فعالیت در ایران ندارند.

    سپن در بخشی از اظهاراتش، ابراز اطمینان کرد که روابط بانکی میان فرانسه و ایران عادی سازی خواهد شد و وی بدنبال شفاف سازی از سوی دولت آمریکا درباره حد و حدودی است که تحریم‌های آمریکایی بر بانک‌های فرانسوی که با ایران همکاری می‌کنند، تاثیر خواهند گذاشت.

    طیب نیا هم اظهار کرد: بانک ملی و بانک تجارت خدمات کارگزاری در فرانسه را آغاز کرده‌اند و با برخی از بانک‌های فرانسوی همکاری می‌کنند، اما به نام این بانک‌ها اشاره نکرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی