عصر بازار

قائم مقام وزیر کار اعلام کرد

شناسایی افراد پردرآمد از طریق بانکهای اطلاعاتی قوی

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: از سال گذشته تا کنون یارانه نقدی حدود ۵ میلیون نفر از گروهای پردرآمد حذف شده و شناسایی افراد متمکن از طریق بانکهای اطلاعاتی قوی صورت گرفته است.

شناسایی افراد پردرآمد از طریق بانکهای اطلاعاتی قوی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابوالحسن فیروز آبادی اظهار کرد: شناسایی گروههای پردرآمد و افراد متمکن از طریق بانکهای اطلاعاتی قوی در اختیار وزارت کار صورت گرفته و به طور مشخص چهار میلیون و 860 هزار نفر تا این برج از شمول دریافت یارانه حذف شدند.

    وی ملاک حذف یارانه افراد پردرآمد را توانایی و تمکن مالی آنها عنوان کرد و گفت: در جریان شناسایی افراد و گروه‌ها، وزارت کار آسیب پذیری و وضعیت زندگی خانوار را مدنظر قرار می‌دهد.

    فیروزآبادی درباره تعداد اعتراض کنندگان به حذف یارانه به عدد و رقمی اشاره نکرد اما گفت که تعداد این افراد اندک بوده است.

    قائم مقام وزیر کار همچنین با تایید ارسال پیامک به افراد قبل از حذف یارانه آنها اظهار کرد: افرادی که پیامک حذف دریافت می‌کنند باید در فرصت داده شده مدارک و مستندات خود را برای اثبات نیازمندی وگرفتن یارانه ارائه کنند تا بررسی شود.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور طی روزهای گذشته از قطع یارانه چهار میلیون و 853 هزار و 386 نفر از افراد تا اول بهمن ماه امسال خبر داد که درآمد ناخالصشان از سه میلیون تومان بیشتر بوده است.

    نوبخت در مخالفت با تعدادی از نمایندگان مجلس که حذف یارانه 20 درصد افراد تا پایان سال 96 را پیشنهاد کرده بودند، گفته بود: تاکید مجلس برای قطع یارانه افرادی که تا سه میلیون تومان درآمد دارند، در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها مستاجر یا دارای بیمار صعب‌العلاج و فرزند دانشجو هستند و حذف آنها از دریافت یارانه نوعی بی عدالتی به شمار می‌رود.

    در حال حاضر شناسایی گروه‌های پردرآمد و افراد ثروتمند برای قطع یارانه بر اساس بانکهای اطلاعاتی مختلفی همچون مالیات، ‌ حقوق و درآمد و مسکن صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی