عصر بازار

نحوه توزیع یارانه‌های بخش مسکن برای سال ۹۵ مشخص شد

عصر اعتبار- هیئت وزیران نحوه توزیع یارانه‌های بخش مسکن را برای سال ۱۳۹۵ مشخص و مصوب کرد.

نحوه توزیع یارانه‌های بخش مسکن برای سال ۹۵ مشخص شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست رئیس جمهور، نحوه توزیع یارانه‌های بخش مسکن را برای سال 1395 مشخص و مصوب کرد.

    در این جلسه، مبلغ 2 هزار میلیارد ریال برای توزیع یارانه های تخفیف عوارض و تراکم، حمایت های مالی و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر در سال 1395 اختصاص یافت.

    از این میزان اعتبار، مبلغ 1757 میلیارد ریال برای تخفیف عوارض پروانه تراکم ساخت، مکان یابی و طراحی و خدمات مهندسی، بیمه کیفیت، حمایت های مالی، آماده سازی و تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی، مساجد، ترویج مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای 230 هزار واحد مسکن مهر اختصاص می یابد.

    هیأت وزیران در ادامه این جلسه به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی مبلغ 50 هزار میلیارد ریال جهت افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن اختصاص دهد.

    همچنین با تصویب هیأت وزیران، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جایگزین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در طرح توزیع سهام عدالت شد.

    بر این اساس، 30 درصد از سهام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به طرح توزیع سهام عدالت اختصاص می یابد و 70 درصد مابقی سهام این شرکت نیز در چارچوب مقررات توسط سازمان خصوصی سازی واگذار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی