عصر بازار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

بازگشت آرامش به مودیان مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: با اهتمام و تدبیر رئیس مجلس و همکاری موثر نمایندگان آرامش به نظام مالیاتی و مودیان مالیاتی در بخش ارزش افزوده بازگشت.

بازگشت آرامش به مودیان مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: با اهتمام و تدبیر رئیس مجلس شورای اسلامی و همکاری موثر نمایندگان آرامش به نظام مالیاتی و مودیان مالیاتی در بخش ارزش افزوده بازگشت.

    رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: با مصوبه امروز مجلس بندی که در انتهای بند (ب) تبصره (6) قانون بودجه مبنی براینکه مأخذ مالیات برارزش افزوده مصرف‌کننده نهایی است،حذف شد و قانون مالیات برارزش افزوده به مدت یک سال تصویب شد.

    تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه قانون مالیات برارزش افزوده سال 1387 به صورت آزمایشی برای مدت 5 سال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید،ادامه داد: هر ساله در ضمن اجرای بودجه اجازه تمدید آن به دولت داده می‌شد، امسال نیز تمدید قانون مالیات برارزش افزوده ازمجلس درخواست شد که دربند (ب) تبصره (6) تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد.

    وی با بیان اینکه دولت اصل لایحه قانون مالیات برارزش افزوده را مورد بررسی و تصویب قرار داده است، تصریح کرد: بیش از هزار ساعت کار کارشناسی در کمیسیون‌های وابسته به دولت صورت گرفت و بیش از صد جلسه کارشناسی در کمیسیون اقتصادی دولت با کمک اتاق بازرگانی،اتحادیه‌ها و صنوف برگزار شد که این لایحه در دولت تصویب نهایی شد و تا پایان سال جاری به مجلس تقدیم می‌شود.

    مشکلات اجرایی قانون مالیات برارزش افزوده درلایحه جدید مورد بررسی قرار گرفته است

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه تمام مشکلات اجرایی قانون مالیات برارزش افزوده در لایحه جدید مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: این قانون تمامی این مشکلات را رفع کرده و به نوعی تنظیم شده که شفاف‌سازی را به عنوان مهمترین اصل در مالیات برارزش افزوده در دستور کار قرار دهد.

    وی با بیان اینکه قانون مالیات برارزش افزوده درطول حلقه‌های تولید می‌تواند آمار واطلاعات دقیقی از میزان گردش فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و واردکنندگان در اختیار ما قرار دهد،یادآور شد: تا مرحله‌ای که مصرف کننده نهایی مالیات برارزش افزوده را پرداخت کند;می‌توان جریان گردش کالا و خدمات را رصد کرد.

    تقوی نژاد افزود: بیم آن می‌رفت که اگر از حلقه‌های مالیات دریافت نشود اعتبار مالیاتی حذف شود و هزینه‌های قابل قبول که در مرحله تولید به تولید‌کنندگان باز می‌گشت ممکن بود مورد غفلت قرار گیرد.

    قانون مالیات برارزش افزوده به نفع تولید‌کننده‌، نظام مالیاتی کشور و درآمدهای دولت است

    وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع تولید‌کننده‌ها و نظام مالیاتی کشور و درآمدهای دولت است،ادامه داد:خوشبختانه روند اجرای مالیات بر ارزش افزوده از یک موفقیت برخوردار بوده و حدود 50 درصد درآمدهای کشور از محل مالیات برارزش افزوده است و تاکنون حدود 170 هزارمیلیارد تومان از این محل درآمد کسب شده است.

    اختصاص 5 هزار میلیارد تومان اعتبارات از محل ارزش افزوده به طرح تحول سلامت

    تقوی‌نژاد اظهار کرد: بیش از 60 هزار میلیارد تومان درآمد در اختیار شهرداری‌ها قرارگرفته است و همچنین یک درصد از مالیات برارزش افزوده در اختیار بخش سلامت قرار می‌گیرد و درسال آینده نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان اعتبارات از محل ارزش افزوده در اختیار طرح تحول سلامت قرار می‌گیرد.

    تقوی‌نژاد با بیان اینکه درک والا و اهتمام جدی رئیس مجلس شورای اسلامی سبب شد که مالیات بر ارزش افزوده به مسیر اصلی خود بازگردد، تصریح کرد: مالیات برارزش افزوده در حلقه آخر حدود 5 میلیون صنف کشور را متأثر می‌کند که مصوبه امروز خیال آنها را راحت کرد و آرامش در سال 96 بازمی‌گردد.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در سال 96 نیز همانند سال گذشته می‌توان مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو