عصر بازار

دولت به وزیر اقتصاد برای صدور ضمانت‌نامه تسهیلات مالی خارجی اجازه داد

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهوری تصویبنامه هیات وزیران درباره مجوز به وزیر امور اقتصادی و دارایی برای صدور ضمانت‌نامه تسهیلات مالی را جهت اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

دولت به وزیر اقتصاد برای صدور ضمانت‌نامه تسهیلات مالی خارجی اجازه داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، متن مصوبه هیات‌وزیران به شرح زیر است:
    1- در مواردی که استفاده از تسهیلات مالی خارجی با مجوز قانونی منوط به تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازپرداخت اصل و هزینه‏های تسهیلات مالی اخذشده از منابع بانک‏های کارگزار خارجی، موسسات بیمه صادراتی، کمک‏های توسعه‏ای رسمی و اعتبارات بانک‏ها و موسسات توسعه‏ای بین‏المللی می‏باشد، وزیر امور اقتصادی و دارایی با تصویب هیات‌وزیران مجاز است به نمایندگی از طرف دولت ضمانت‏نامه‏های کلی و یا اختصاصی موردنیاز را صادر نماید.
    2- ضمانت‌نامه‌های یادشده برای تامین مالی خارجی طرح‌هایی صادر می‌گردد که مطابق قوانین و مقررات جاری دارای مجوز شورای اقتصاد بوده و تضامین لازم ازجمله تضمین سازمان برنامه‌ و بودجه کشور و موافقت‌نامه ماده (62) قانون محاسبات عمومی کشور(برای طرح‌های دولتی) و تودیع وثایق مناسب و کافی به تایید بانک‏های عامل مربوط(برای طرح‌های غیردولتی) را اخذ نموده باشند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری این مصوبه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی