عصر بازار

افزایش ۲۰۰ درصدی خرید بیمه نامه شخص ثالث موتورسواران

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی گفت: استقبال موتورسیکلت سواران در ۱۵ روز اول اسفند نسبت به ۱۵ روز اول بهمن در خرید بیمه نامه شخص ثالث ۲۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

افزایش ۲۰۰ درصدی خرید بیمه نامه شخص ثالث موتورسواران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به مصوبه بخشودگی جریمه موتورسیکلت سوارانی که اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث می کنند گفت: این مصوبه از اول اسفند آغاز و تا پایان سال 95 ادامه دارد و از موتورسیکلت سواران می خواهیم از این فرصت بسیار مناسب استفاده و وسیله نقلیه خود را بیمه کنند.

    وی افزود: هم اینک قیمت بیمه نامه شخص ثالث برای موتورسیکلت حدود 230 هزار تومان و هزینه جریمه آن نیز همین عدد یعنی 230 هزار تومان است.

    جباری گفت: با بخشودگی جریمه در واقع قیمت خرید بیمه نامه شخص ثالث برای موتورسیکلت سواران 50 درصد کاهش یافته و از 460 هزار تومان به 230 هزار تومان کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه در کشور 11 میلیون موتورسیکلت در حال تردد است، گفت: 95 درصد این موتورسیکلت ها فاقد بیمه نامه شخص ثالث است که در صورت سانحه و تصادف برای راکبین آنها و صدمه دیدگان مشکلات عدیده و بسیاری را بوجود آورده است.

    وی با بیان اینکه 25 درصد قربانیان حوادث رانندگی موتورسیکلت سواران هستند و 60 درصد کشته شدگان موتورسوار زیر سی سال سن دارند افزود: با خرید این بیمه نامه حتی اگر موتورسوار مقصر هم باشد می تواند از خدمات این بیمه استفاده کند و این جلوی بسیاری از هزینه ها و البته زندانی شدن کسانی که بعلت نداشتن بیمه به زندان می افتند را می گیرد.

    *پلیس از سال جدید مانع حرکت وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه خواهد شد

    مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی گفت: براساس ماده 42 قانون بیمه شخص ثالث، پلیس موظف است از حرکت وسایل نقلیه بدون بیمه نامه علاوه بر جریمه، جلوگیری هم بکند.

    جباری  افزود: به همین خاطر از راکبین موتورسیکلت سوار می خواهیم که از فرصت یکماهه تا پایان سال برای خرید بیمه نامه شخص ثالث و معافیت جریمه نداشتن بیمه نهایت استفاده را ببرند.

    وی گفت: خوشبختانه پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری و هماهنگی بسیار خوبی برای اجرای این قانون دارد و قرار است از ابتدای سال 96 ، سخت گیری بیشتری در این باره لحاظ کند.

    جباری افزود: به این ترتیب پلیس موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث را از ابتدای سال 96 اولا متوقف و در ثانی جریمه خواهد کرد.

    وی گفت: براساس این قانون همچنین ارائه هر نوع خدمات به موتورسیکلت سواران فاقد بیمه نامه از جمله خدمات دفاتر ثبت اسناد، ستاد سوخت و حمل بار و مسافر و مجوزهای مربوطه ممنوع است.

    جباری گفت: سازمان های ارائه دهنده این خدمات از ابتدای سال آینده به هیچ یک از وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه هیچگونه خدماتی ارائه نخواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی